آمادگی کامل برای مقابله با چهارشنبه پایان سال را داریم / استقرار نیروهای آتش نشانی در شیراز

آمادگی کامل برای مقابله با چهارشنبه پایان سال را داریم / استقرار نیروهای آتش نشانی در شیراز
   
آمادگی کامل برای مقابله با چهارشنبه پایان سال را داریم / استقرار نیروهای آتش نشانی در شیراز |||| ||||

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز امروز دوشنبه 23اسفند در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در رابطه با پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری و توصیه های ایمنی برگزار شد ،گفت : 23 ایستگاه عملیاتی در شب چهارشنبه پایان سال آمادگی دارند و همچنین در ۳۰نقطه از مناطق شیراز نیز ماشین های آتش نشانی مستقرند .

 
محمد هادی قانع در ادامه سخنان خود با بیان به اینکه در مرحله نخست آمادگی کامل برای پیشگیری از حوادث و سپس آموزش برای شهروندان را داریم ، افزود :آمادگی هر گونه همکاری در تامین ایمنی مناطق را داریم .
 
او با اشاره به اینکه اقدام مقابله ای با شهروندان نخواهیم داشت ، عنوان کرد : متاسفانه اغلب شاهد استفاده از ترقه های دست ساز هستیم که هزینه های کمتری دارد ، که همین موضوع حوادث تلخی را رقم می زند و امسال شاهد قطع انگشتان 2 دست نوجوان ۱۳ساله در «حسین آباد» بودیم.
 
قانع تصریح کرد: حوادث چهارشنبه سوری صد در صد قابل پیشگیری هستند و والدین نقش بسیاری در جلوگیری از انجام رفتارهای پر خطر فرزندان خود در چهارشنبه سوری دارند. 
 
او ادامه داد: در جشنواره «شهر ایمن» از محلات پر خطر بازدید داشتیم و در ماه های آخر سال بخش ویژه ای را برای چهارشنبه پایان سال در توجیه مناطقی که دچار حادثه بود در نظر گرفتیم و پویش «نه به چهارشنبه سوری» نیز اجرا شد. 
 
قانع اضافه کرد: برای آگاه سازی مردم برای جلوگیری از رفتار های پر خطر، بروشورهایی توسط پاکبانان توزیع شد و بر پل های هوایی بیلبوردهایی برای آگاه سازی مردم استفاده شد و به آگاهی شهروندان با کمک صدا و سیما پرداختیم.
 
او گفت: بعضی از شهروندان اقدام به آتش روشن کردن در محل سکونت خود میکنند که باعث آتش سوزی های زیادی می شود وحتی اگر آتش بسیار کوچک و کم باشد حوادث جبران ناپذیری رخ می دهد و استفاده از بعضی از مواد محترقه عمل نکرده باعث وقوع حادثه بزرگ تر می شود.
 
قانع تاکید کرد: حتما آتش باید خاموش شود چون با اولین وزش باد شعله ها دوباره فوران می کند .
 
او در ادامه گفت : 150 آتش نشان داوطلب آموزش دیده به عنوان پشتیبان کننده در شب چهارشنبه شنبه سوری در نظر گرفته شده اند و نیروها در تمامی شیفت ها به حالت آماده باش هستند و همکاری با حوزه اورژانس نیز ایجاد شده است.
 
قانع افزود: حادثه آتش سوزی در منازل مسکونی تاکنون نداشته ایم و با اطلاعات جدید که بعد از روز چهارشنبه سوری خواهیم داد ، امیدواریم شاهد وقوع حادثه جدی نباشیم.
 
قانع اعلام کرد: با حمایت شورای اسلامی شهر شیراز، بودجه سازمان آتش نشانی در بخش عمرانی رشد 382 درصدی داشته و ۱۵۱ میلیارد تومان بودجه امسال است که امیدواریم با حاکمیت های ویژه شورا این بودجه را جذب کنیم.
 
او ادامه داد: نیروهای آتش نشانی در زمان هایی که ترافیک نیست به حادثه اعزام می شوند و در زمان پیک ترافیک خودروها در ۱۲منطقه مستقر هستند و به طور کامل حضور دارند که در ایام نوروز 2 برابر خواهند شد.
 
 قانع تاکید کرد: از 7 مهر با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز، برگزاری جشنواره «شهر ایمن» شروع شده و تا ۷ اسفند در پنج محور اصلی ادامه یافت و اختتامیه آن در فروردین اجرا خواهد شد. 
 
او اعلام کرد: در برگزاری جشنواره «شهر ایمن»، تفاهم نامه با مساجد و حسینیه ها انجام شد.
 
به گفته این مسول ۱۰۵ مسجد در این طرح بازدید ایمنی شدند و آموزش در تمامی مساجد برای خدام و مردم به انجام رسید ،همچنین در 22 محله پر خطری که شناسایی شده بودند این طرح برگزار شد و در بیش از 850 مدرسه بازدید ایمنی انجام و یک هزار و 394 نفر را به جمع تاکسی و اتوبوس آتش نشان را اضافه کردیم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
279 کلیک ها  دوشنبه, 23 اسفند 1400 14:02
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا