کلنگ کارگاه اشتغال زندان مرودشت به زمین زده شد

کلنگ کارگاه اشتغال زندان مرودشت به زمین زده شد
   
کلنگ کارگاه اشتغال زندان مرودشت به زمین زده شد |||| ||||

با حضور مدیرکل زندان‌های فارس، عملیات اجرایی ساخت کارگاه اشتغال زندان مرودشت در زمینی به مساحت ۶۰۰مترمربع برای اشتغال بیش از ۱۲۰نفر از زندانیان این زندان آغاز شد.

 
به گزارش راستین آنلاین اسحاق ابراهیمی ۱۵ اسفند در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی کارگاه اشتغال زندانیان در مرودشت، گفت: با توجه به اولویت ۸۰ درصدی سازمان در خصوص اشتغال زندانیان، لازم است از ظرفیت های موجود استفاده شود تا اشتغال مدنظر سازمان تحقق یابد.
 
او اظهار کرد: اشتغالزایی پایدار با هدف درآمدزایی در زندان‌ها مورد تأکید و از اولویت‌های سازمان است و کارگاه اشتغال و حرفه آموزی در زندان برای این منظور راه‌اندازی می‌شود.
 
مدیرکل زندان‌های فارس ادامه داد: با راه‌اندازی و بهره برداری از کارگاه اشتغال زندان مرودشت، بیش از ۱۲۰نفر از زندانیان می‌توانند با کسب حرفه و جذب در مشاغل مورد علاقه، علاوه بر پرکردن اوقات فراغت شان و عادت کردن به زندگی اجتماعی، درآمدی نیز برای خود و خانواده‌هایشان داشته باشند.
 
ابراهیمی گفت: اساس کار اشتغال در زندان‌ها، بازپروری است و زندانیان در زندان مرودشت می‌توانند در رشته‌های مختلف صنایع دستی، خیاطی، چرم دوزی آموزش بینند و پس از کسب مهارت در شغل مورد نظر مشغول شوند.
 
او ضمن قدردانی از خیرین مرودشتی که برای ساخت این سوله کارگاهی پیشقدم شده‌اند، گفت: گاهی وظیفه است که انسان کار خیرش را آشکار و گاهی آن را پنهان سازد خداوند در آیه ۲۷۴ سوره بقره نیز می‌فرماید: "شایسته است که با پیش قدم شدن و انفاق آشکار، دیگران را هم تشویق به انفاق کرد" و این کار بزرگ خیرین در مرودشت که برای افراد آسیب دیده اجتماع قدم برمی دارند ستودنی است.
 
مدیرکل زندان‌های فارس ادامه داد: ایجاد اشتغال مولد و توسعه اشتغال در زندان‌ها، بزرگترین عمل نیک است چرا که با بازپروری زندانیان و حیات دوباره دادن به آنان، بارقه امید و زندگی در آنان زنده می شود و خودشان را برای زندگی در اجتماع و بازگشت به جامعه آماده می‌کنند. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
259 کلیک ها  یکشنبه, 15 اسفند 1400 19:54
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا