مجلس دانش‌آموزی توان ایجاد بستر رشد در راستای سند تحول را دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: مجلس دانش‌آموزی می‌تواند مقدمات رشد و تربیت دانش‌آموزان را در ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین فراهم کند.

 
محمدخلیل عسکری در حاشیه برگزاری انتخابات هیئت رئیسه یازدهمین دوره مجلس دانش آموزی فارس، اعضای این تشکیلات را از موثرترین افراد در ارائه پیشنهادات برای نظام آموزش و پرورش دانست.
 
به گزارش راستین آنلاین به نقل از آموزش و پرورش فارس، عسکری گفت: تمام این برنامه‌ها با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت‌ جویی و مشورتی در بین دانش‌آموزان است.
 
عسکری گفت: اگر ما از الان این فرهنگ را نهادینه کنیم و نوع مسوولیت و ماموریتی که دارند را برای دانش‌آموزان تبیین کنیم این‌ دانش آموزان وقتی وارد عرصه تصمیم‌گیری می‌شوند می‌توانند مجلس شورای اسلامی را نیز در تراز قانون تشکیل دهند به طوریکه به ماموریت‌های اصلی خود بپردازد و مسائل حاشیه‌ای و جانبی نه موجب اتلاف وقت مجلس باشد و نه ظرفیت مجلس را تقلیل دهد و نظام هم به آن اهداف اصلی خود برسد.
 
او ادامه داد: اگر ما روی این برنامه‌ها خوب کارکنیم حتما به نتایج مطلوب خواهیم رسید و روسای ادارات آموزش و پرورش به مشورت با این افراد و نمایندگان دانش‌آموزان باورمند شوند چرا که این دانش‌آموزان از کف مدرسه هستند و می‌توانند با پیشنهادات خود موثر باشند و رمز موفقیت ما هم در نظام آموزش و پرروش این است که تقاضاهای بالفعل بچه‌ها را ببینیم و متناسب با آن برنامه‌ریزی کنیم و مشورت با آنان می‌تواند در ترسیم یک آموزش و پرورش مطلوب در آینده موثر باشد.
 
مدیرکل آموزش و پرروش فارس ادامه داد: به سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه بر مبنای مدرسه محوری، دانش‌آموز محوری و معلم محوری است؛ و این یعنی تمام ظرفیت‌ها در آموزش و پرروش در خدمت رشد و ارتقای دانش‌آموز است که بخشی از آن تربیت اجتماعی دانش‌آموزان را در بر می‌گیرد.
 
عسکری افزود: فعالیت مجلس دانش‌آموزی هم معطوف به فعالیت سیاسی است که این دانش‌آموزان در آینده می‌خواهند داشته باشند و در حوزه تربیت شش ساحتی مورد نظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را هم که نگاه می‌کنیم مقدمات رشد و تربیت دانش‌آموز در ساحت‌های شش گانه را دارد فراهم می‌کند و دانش‌آموزان آماده می‌شوند برای اینکه در آینده بعد از اتمام تحصیلات مسوولیت‌های کلان کشوری را برعهده بگیرند و از آن برای پذیرش مسوولیت‌های بزرگ تمرین کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
211 کلیک ها  یکشنبه, 08 اسفند 1400 11:40
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا