تخصیص اعتبار میلیاردی به بیمارستان اعصاب و روان در شهر صدرا

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه بیمارستان اعصاب و روان صدرا، تخصیص یافته است.

مهرداد شریفی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور و هیئت دولت به فارس گفت: در این سفر چالش های حوزه سلامت استان بر اساس ظرفیت های موجود دسته بندی شده و به اطلاع رئیس جمهور رسید.

به نقل از علوم پزشکی شیراز، شریفی افزود: تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه بیمارستان در حال ساخت ۲۸۹ تخت خوابی اعصاب و روان یکی از مصوبات این سفر بود که با مساعدت مسئولان وزارت بهداشت و پیگیری استاندار و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصویب شد.

او با بیان اینکه مراحل طراحی و ساخت بیمارستان ۲۸۹ تخت خوابی اعصاب و روان در ابتدا به سازمان راه و شهرسازی واگذار شده بود، اظهار کرد: با توجه به توقف روند اجرایی ساخت این بیمارستان در سال های گذشته، این پروژه به شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واگذار شد.

کارشناس مسئول نظارت و پیگیری پروژه های درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این باره گفت: با توجه به تغییرات ساختاری در نقشه احداث این بیمارستان، انتظارات تخصصی مسوولان روانپزشکی دانشگاه از نظر ساختاری و فضاهای فیزیکی موردنیاز ارایه خدمات درمانی، ارزیابی و در این زمینه تبادل نظر شد.

مهندس مسعود مفتاحی افزود: در حال حاضر این بیمارستان با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در اولویت تکمیل و بهره برداری پروژه های عمرانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار دارد.

او ادامه داد: این بیمارستان در ورودی شهر صدرا و مجاورت مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین(ع) در حال ساخت است.

آروین هدایتی، مدیرگروه آموزشی روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر گسترش روزافزون بیماری های اعصاب و روان در جوامع دنیا در اثر تحولات اقتصادی و اجتماعی، گفت: با تکمیل و بهره برداری از این بیمارستان، علاوه بر رفع چالش های تخت های فرسوده فعلی بیمارستان های روانپزشکی، کمیت و کیفیت خدمات درمانی روانپزشکی نیز افزایش می یابد.

لیلا رازقیان رییس بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری نیز با اشاره به مساحت مطلوب این بیمارستان در حال ساخت افزود: با توجه به وسعت فضاهای فیزیکی، امکان ارایه  خدماتی نظیر گروه درمانی، کاردرمانی، فعالیت مراکز روزانه و درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی روانپزشکی نیز وجود دارد.

ابراهیم مقیمی رئیس مرکز آموزشی درمانی ابن سینا نیز یادآور شد: نکات ایمنی در بیماران اعصاب و روان نسبت به سایر بیماران متفاوت است و از این رو در این بازدید پیشنهادهای لازم با هم اندیشی مسوولان روانپزشکی دانشگاه به پیمانکار ارایه شد تا استاندارد های لازم در این خصوص رعایت شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
215 کلیک ها  یکشنبه, 08 اسفند 1400 08:30
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا