برگزاری کنکور دکتری در فارس با بیش از ۹هزار داوطلب

کنكور دکتری ۱۴۰۱، صبح جمعه ۶اسفندماه ۱۴۰۰، با حضور ۹هزار و ۱۱۸داوطلب در استان فارس برگزار خواهد شد.

به گزارش راستین آنلاین علیرضا افشاری‌فر، نماينده‌ی تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس، طی گفت‌وگویی با خبرنگاران درخصوص کنکور دکتری۱۴۰۱ عنوان کرد: اين آزمون در استان فارس، در ۷ شهرستان استان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی ضمن اعلام این خبر، افزود: کنکور دکتری ۱۴۰۱ در استان فارس، در رشته‌های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان برگزار می‌شود.
به‌گفته‌‌ی افشاری‌فر؛ از میان 186556 داوطلب کنکور دکتری در کشور، 9118 داوطلب، از استان فارس است که از این تعداد؛ 6654 نفر از شهرستان شیراز، داوطلب شرکت در این آزمون هستند.
نماينده‌ی سازمان سنجش در استان فارس با اعلام اینکه کنکور دکتری ۱۴۰۱، در شهرستان‌های شیراز، لار، فسا، کازرون، جهرم، اقلید و مرودشت در استان فارس برگزار خواهد شد، خبر داد: این آزمون در 21حوزه‌ی استان برگزار می‌شود که از این تعداد، 15حوزه مربوط به شیراز است.
وی با اشاره به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور، اظهار کرد: امسال هم تمام تمهیدات لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، مانند سال‌های گذشته در نظر گرفته شده و تمامی داوطلبان، طبق دستورالعمل‌ها موظف هستند که نکات بهداشتی را رعایت کنند. 
 افشاری‌فر درخصوص داوطلبانی که به کرونا یا امیکرون مبتلا هستند نیز، توضیح داد: این دسته از داوطلبان در‌صورتی‌که در بیمارستان بستری هستند، باید قبلا با سازمان سنجش هماهنگی لازم را انجام داده باشند تا شرایط آزمون کنکور در مرکز درمانی مشخص شده‌ی سازمان سنجش امکان‌پذیر باشد؛ در غیر این صورت، در حوزه‌های امتحانی، اتاق‌های جداگانه‌ای برای این داوطلبان در نظر گرفته شده است. 
وی بیان کرد: کارت شرکت در آزمون از روز سه‌شنبه ۳اسفندماه ۱۴۰۰، برای مشاهده و پرینت در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت و داوطلبان می‌بایست برای ویرایش و تصحیح مغایرت‌های موجود، حداکثر تا ۶اسفندماه ۱۴۰۰ منحصرا در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به قسمت ویرایش اطلاعات در کارت ورود به جلسه مراجعه نمایند. 
افشاری فرافزود: درصورتی‌که در بندهای 7و 1۲ کارت شرکت‌کنندگان مغایرتی وجود داشت؛ افراد می‌بایست در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۴و۵ اسفند ۱۴۰۰به نماینده‌ی سازمان سنجش مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه‌ی مربوطه (براساس جدول شماره2 در دفترچه سازمان سنجش) مراجعه و پیگیری نمایند.
نماينده‌ی سازمان سنجش در استان فارس در پایان، با یادآوری اینکه آزمون دکتری ۱۴۰۱، ساعت 8صبح روز جمعه ۶اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و درهای ورود به حوزه‌های امتحانی، در ساعت 7:30بسته خواهد شد؛ از داوطلبان خواست تا به‌موقع در محل آزمون حضور یابند.
 
آمار شرکت‌کنندگان کنکور دکتری ۱۴۰۱ در استان فارس
 
زن
مرد
کل شرکت‌کنندگان
 
کشور
81045
105511
186556
 
استان فارس
4055
5063
9118
 
شیراز
3088
3566
6654
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
469 کلیک ها  سه شنبه, 03 اسفند 1400 13:47
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا