ساماندهی مشاغل با روش های جدید در شیراز

ساماندهی مشاغل با روش های جدید در شیراز
   
ساماندهی مشاغل با روش های جدید در شیراز |||| ||||

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در  نشست تخصصی ساماندهی صنوف مشاغل و فعالیت های شهرداری های کشور در شیراز گفت: پس از جمع بند‌ی بود‌جه سال آیند‌ه شهر، ساماند‌هی و تعیین تکلیف وانت بارها با محوریت مناطق و سازمان ساماند‌هی مشاغل و فرآورده های کشاورزی شهرد‌اری شیراز د‌ر د‌ستور کار کمیسیون قرار می گیرد‌.



به گزارش راستین آنلاین مسعود زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خد‌مات شهری شورای اسلامی شهر شیراز افزود: ساماندهی مشاغل ظرفیت های مختلفی دارد که باید در دبیرخانه کارگروه تلاش و هم افزایی شود تا طرح جامع ملی ارائه و اجرا شود و انتظار می‌رود دبیرخانه مرکزی طرحی جامع ارائه و سهم در بودجه ای را از شهرداری شهرهای مختلف دریافت کند تا ساماندهی مشاغل به صورت تاثیر گذار و بلند مدت رخ دهد. 

ساماندهی مشاغل باید با روش های جدید باشد
غلامرضا غلامی معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در نشست تخصصی ساماندهی صنوف مشاغل و فعالیت های شهرداری های کشور نیز گفت: طرح هایی که قرار است برای ساماندهی مشاغل ارائه شود باید با روش های به روز و جدید انجام شود تا نتیجه مثبتی به همراه داشته باشد و برای رسیدن به یک ساماندهی موثر باید هم افزایی هایی بین مجموعه های شهرداری و سایر سازمان های ذی ربط انجام گیرد.

وی بیان کرد: در هر حوزه ای برای اجرای اهداف باید تمام روش ها و وضعیت های اجتماعی بررسی و در قالب قوانینی و مقررات سازمانی، ساماندهی شود. 

تلاش سازمان های ذی ربط برای کاستن از مشکلات دستفروشان

سید حبیب راضی مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور نیز در این نشست با بیان اینکه باید با تلاش شهرداری ها و سازمان های ذی ربط از مشکلات دستفروشان کاسته شود، گفت: طی چند ماه اخیر جلسات مختلفی برگزار و بخشنامه های متعددی در راستای برطرف شدن مشکل معیشت دستفروشان در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر  تعداد ۸۳۰ بازارچه هفتگی و روز بازار در کشور وجود دارد که این تعداد سهم شهرداری تهران ۴۰ بازار و ۲۷۰ بازارچه متعلق به مراکز استانها است ، با این وجود به ازای هرشهر یک سهم بازارچه یا روز بازار وجود ندارد، در این خصوص مشکلات زیادی وجود دارد که باید برای رفع آن تلاش شود.
مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور بیان کرد: اطلاعات جامع و کاملی  از دستفروشان وجود ندارد که امید است با همت شهرداری ها و فعال شدن سامانه برخط در شهرها ، اطلاعات دستفروشان ، تولید کنندگان کوچک و متوسط ایرانی  و مشاغل خانگی ماده ۱۶ شناسایی و 
برنامه ریزی لازم برای ساماندهی آنها با توجه به اطلاعات تکمیلی انجام شود .

رییس کار گروه تخصصی ساماندهی صنوف، مشاغل و فعالیت های شهری شهرداری های کشور در  این نشست از سازمان شهرداری و خدمات شهری کشور خواست تا امکانات رفاهی از جمله سرویس بهداشتی را برای روز بازارها فراهم کنند. 
قدرت اله محمدی افزود: هر طرحی که قرار است برای رفع مشکلات یک شهر ارائه شود نیازمند مشاوره هایی تخصصی است و این موضوع هزینه های زیادی را متحمل می شود، این نشست و استفاده از تجارب شهرداری های مختلف می تواند از این هزینه ها کاسته و به بهبود ساماندهی مشاغل کمک کند.
محمدی افزود: مشاغل دستفروشان، مشاغل سیار و مزاحمت های سد معبر اصناف از جمله موضوعاتی است که باید ساماندهی شود. سد معبر جرم است اما دستفروشی و تامین معیشت خانواده جرم نیست و نباید اجازه دهیم به تامین کنندگان معیشت خانواده توهین و بی احترامی شود و اگر قرار بر ساماندهی است باید با حفظ شان و کرامت و با احترام همراه باشد.

گفتنی است در این دوره کلانشهر شیراز میزبان کلانشهرهای تهران ، اصفهان ، مشهد ، اهواز ، کرمانشاه ، قزوین ، رشت ، تبریز، بیرجند و مدیران حوزه خدمات شهری و سازمان شهرداریها ودهیاری ها کشور بود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
316 کلیک ها  جمعه, 29 بهمن 1400 21:17
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا