واکنش اوقاف به ماجرای کلیپ قدمگاه و مسجد دشت ارژن

در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی در خصوص وضعیت نامناسب بهداشتی در قدمگاه سلمان و علی (ع) واقع در منطقه دشت ارژن، اداره کل اوقاف فارس در این خصوص توضیحاتی به اطلاع عموم مردم می‌رساند.

 
به گزارش راستین آنلاین بلافاصله پس از انتشار فیلم در فضای مجازی معاونت فرهنگی و اجتماعی و اداره حراست اوقاف فارس به محل اعزام و سریعا نسبت به پیگیری موضوع اقدام و به دنبال آن نظافت و تطهیر فضا انجام و ضمن توجیه هیئت امناء تذکرات لازم در این خصوص ارائه شد.
 
 این منطقه یکی از محل‌های پر تردد و مسیر عبور کاروان‌های راهیان نور و کربلا و همچنین راه مواصلاتی به منطقه جنوب کشور است و همواره مسافران بسیاری در این منطقه در رفت و آمد هستند؛ سرویس‌های بهداشتی این مجموعه، تنها سرویس عمومی موجود در این منطقه بوده که به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مسافران بوده است لیکن با توجه به مشکلات فنی ناشی از فاضلاب و شرایط زیست محیطی و مشکلات بهداشتی، نزدیکی به آب‌های زیر سطحی و رودخانه قره آغاج تخلیه چاه‌های آن به صورت هفتگی بسیار پر هزینه و غیرممکن و سبب خرابی سرویس‌های بهداشتی شده است.
 
به همین علت سرویس‌های بهداشتی در زمان اخیر خراب و در دست تعمیر و بسته بوده است که با توجه به برودت هوا و کوهستانی بودن منطقه تعمیر آن تا پایان سال به طول می‌انجامد.
 
از سوی دیگر بقعه مذکور در گذشته دارای خادم دائمی بوده است که به علت شرایط سخت کاری و نبود درآمد کافی و تامین اعتبار جهت پرداخت حقوق، هم اکنون خادم ندارد که بتواند به حجم گسترده مسافران خدمت رسانی کند و این در حالی است که به نظر می‌رسد دستگاه‌های خدمت رسان در حوزه خدمات مسافر باید نقش عمده و بسزایی در این منطقه پر تردد عبوری ایفا کنند درحالی که شاهد هیچگونه خدماتی از این دستگاه‌ها در این محدوده نیستیم.
 
در جلسات سنوات قبل که با حضور مسؤلین و فرمانداری برگزار شده اعتبار عمرانی برای این مجموعه در نظر گرفته شده که تاکنون محقق نشده و تخصیص آن صفر بوده است. لازم به ذکر است که اداره اوقاف قبلاً آمادگی خود را جهت تحویل دادن مجموعه به دهیاری اعلام داشته است که به دلیل نبود درآمد و مشکلات پیش گفته از پذیرش مسئولیت آنجا امتناع کرده است.
 
عدم ساماندهی قطعی فاضلاب در این منطقه به دلایل مشکلات فنی پیش گفته موجب شده است تا همچنان این مسئله جدی به صورت حل نشده باقی بماند! لکن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس، به جهت حل مشکل و ارائه خدمات به زائران تصمیم بر بهسازی و تعمیر سرویس‌های بهداشتی فعلی گرفته است که این مسئله همانطور که پیشتر ذکر شد تا پایان سال به طول خواهد انجامید.
 
پیشنهاد می‌شود برای حل این مسئله دستگاه‌های خدمت رسان در حوزه فعالیت مسافران از جمله ادارات کل راه، میراث فرهنگی، دهیاری و شورای اسلامی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نسبت به ایجاد سرویس بهداشتی عمومی ویژه مسافران در فاصله‌ای مناسب از این محور عبوری اقدام کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
359 کلیک ها  یکشنبه, 24 بهمن 1400 17:35
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا