نحوه برخورداری از معافیت بیمه‌ای کارگاه‌ها در فارس

نحوه برخورداری از معافیت بیمه‌ای کارگاه‌ها در فارس
   
نحوه برخورداری از معافیت بیمه‌ای کارگاه‌ها در فارس |||| ||||

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس، با اشاره به اجرای مجدد قانون معافیت بیمه‌ای کارگاه‌ها، شیوه اجرا و شرایط برخورداری از این معافیت قانونی را تشریح کرد.

 
به گزارش راستین آنلاین ابراهیم کشاورز یکشنبه ۲۴ بهمن به خبرنگاران گفت: براساس قانونی که از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۹۹ اجرا می‌شد، کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی، صنعتی، فنی و کشاورزی که از خدمات دولتی استفاده می‌کردند، برای ۵ کارگر شاغل در این کارگاه‌ها، از پرداخت حق بیمه معاف بودند و از ۵ نفر بیشتر، مازاد حق بیمه را پرداخت می‌کردند.
 
کشاورز با بیان اینکه به علت کمبود اعتبار، کارگاه‌های جدید به مدت دو سال از معافیت بی بهره شده بودند، از اجرایی شدن مجدد این طرح خبر داد و گفت: همه کارفرمایان مخصوصا کارفرمایان بخش کشاورزی براساس این قانون از معافیت برخوردار می‌شوند.
 
مدیرکل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه در این استان، ۲۸ هزار کارفرما در ۳۸ رسته مختلف فعالیت می‌کنند و ۸۴ هزار نفر کارگر را تحت پوشش دارند، ادامه داد: سالانه دولت ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه و حق کارآفرینی به این کار فرمایان کمک می‌کند.
 
کشاورز با بیان اینکه در این طرح ۲۰ درصد سهم کارفرمایان توسط دولت و با توجه به شرایط ذیل پرداخت می‌شود، گفت: براساس آئین نامه اجرایی تبصره ۵ قانون معافیت از پرداخت حق بیمه، کارگاه به واحدی اطلاق می‌شود که حداکثر ۵۰ کارگر داشته باشد و اداره آن را اشخاص حقیقی یا حقوقی برعهده دارند و فعالیت یا خدماتشان جنبه تولیدی، صنعتی و فنی داشته باشد.
 
مدیرکل تامین اجتماعی فارس ادامه داد: کارفرمایان مشمول این قانون که حداکثر پنج کارگر دارند از پرداخت کل حق بیمه سهم کارفرما معاف خواهند بود و کارفرمایانی که بیش از ۵ کارگر دارند نسبت به متوسط حق بیمه (سهم کارفرما) کل افراد شاغل در هر ماه برای پنج نفر معاف بوده و پرداخت این مبلغ به‌عهده دولت خواهد بود و کارفرما موظف به پرداخت مابقی سهم خود است.
 
کشاورز تاکید کرد که کارفرمایان مشمول این قانون مکلفند صورت مزد افراد شاغل در کارگاه و همچنین حق بیمه سهم آنان و مابقی حق بیمه سهم خود را، ظرف مهلت مقرر به تامین اجتماعی تسلیم و پرداخت کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
279 کلیک ها  یکشنبه, 24 بهمن 1400 15:47
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا