روند افزایشی موارد ابتلا و بستری کرونا در بیمارستان های فارس /مردم هشیار باشند

روند افزایشی موارد ابتلا و بستری کرونا در بیمارستان های فارس /مردم هشیار باشند
   
روند افزایشی موارد ابتلا و بستری کرونا در بیمارستان های فارس /مردم هشیار باشند |||| ||||

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در چهارصد و هفتادمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه گفت: با توجه به روند افزایش موارد ابتلا و بستری در استان و همچنین افزایش شهرستان های با وضعیت هشدار در استان های همجوار زنگ خطر پیک ششم در استان فارس، بیش از پیش به گوش می رسد.

به گزارش راستین آنلاین سید وحید حسینی بیان کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته، بیش از دو هزار نفر به مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا در استان مراجعه کرده اند که نشان از چرخش سویه جدید کروناویروس در جامعه است.

 
وی با اعلام آمادگی به مراکز بهداشت و درمان برای مواجهه با موج ششم کرونا، از سرعت انتشار بالای سویه جدید امیکرون خبر داد و افزود: مردم تنها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی نظیر ماسک زدن و پرهیز از حضور در تجمعات و همچنین مشارکت در واکسیناسیون و تکمیل نوبت های واکسن خود به ویژه دُز سوم می توانند از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.
 
توصیه این مقام مسوول به تمامی افراد، تلاش برای پیشگیری از شیوع این بیماری در جامعه بود و تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده علایم ابتلا به کرونا، از هرگونه خوددرمانی بپرهیزند و پس از مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و پزشک خانواده، نسبت به قرنطینه کردن فرد بیمار اقدام کنند، چرا که بی توجهی به اهمیت قرنطینه خانگی، باعث سرعت گسترش این ویروس می شود.
سید وحید حسینی پایبندی جدی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تزریق واکسن در این بحران را مهم ترین توصیه ضروری در شرایط کنونی دانست و افزود: بی توجهی در این زمینه می تواند امیکرون را به بحرانی غیر قابل کنترل در سطح جامعه تبدیل کند.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با قدردانی از مشارکت و همدلی مردم به ویژه با دریافت واکسن در راستای ایمن سازی جامعه اعلام کرد: تاکنون ۹۳ و نیم درصد دُز یک، ۸۵ و ۶ دهم درصد دُز دو و ۳۰ درصد جمعیت گروه هدف در شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز دُز سوم واکسن کووید۱۹ را دریافت کرده اند.
 
حسینی ضمن بررسی نمودارهای مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور و پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به ارزیابی آمار ابتلا در مناطق مختلف استان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته و روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، همچنین پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.
 
 
گزارش آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، آمار انجام واکسیناسیون در استان طی روز گذشته، علت های جان باختن مبتلایان کووید۱۹ در فارس و شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان از دیگر محورهای این نشست بود که از سوی معاونان و مدیران ارشد دانشگاه اعلام شد.
 
چهارصد و هفتاد و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز چهارشنبه، ششم دی ۱۴۰۰، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور مشاورعالی سرپرست دانشگاه، معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
437 کلیک ها  چهارشنبه, 06 بهمن 1400 14:58
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا