حدود سه هزار معتاد متجاهر در استان فارس وجود دارد

حدود سه هزار معتاد متجاهر در استان فارس وجود دارد
   
حدود سه هزار معتاد متجاهر در استان فارس وجود دارد |||| ||||

وجود دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از وجود سه هزار معتاد متجاهر در استان فارس خبر داد و گفت: خیرین و مردم نقش برجسته‌ای در حوزه توانمندسازی و صیانت دارند.

به گزارش راستین آنلاین اسکندر مومنی در سفر به استان فارس با حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری، تولیت آستان احمدی و محمدی و نماینده مردم شریف فارس در مجلس خبرگان رهبری دیدار کرد.
 
وی در این دیدار گفت: ساماندهی معتادان متجاهر یکی از اولویت‌های کوتاه مدت ستاد است که مقام معظم رهبری در جلسات آسیب‌های اجتماعی، بر حل آن تأکید ویژه‌ای داشتند.
 
دبیرکل ستاد بیان داشت: شایسته نیست معتادان بی‌خانمان و بی‌سرپناه در سطح شهر رها باشند؛ از طرفی معتادان، شهروند و هم‌وطن ما هستند و روا نیست که در خیابان‌ها و پارک‌ها بخوابند، آن‌ها به مرحله‌ای رسیده‌اند که خانواده‌ها ترکشان کرده‌اند، در اینجا دولت و حاکمیت می‌بایست آنان را ساماندهی کند.
 
مومنی ادامه داد: ستاد مبارزه با موادمخدر در چهار حوزه مقابله، پیشگیری، درمان و توانمندسازی، فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد و هر چهار حوزه را همسو با یکدیگر پیش می‌برد.
 
وی افزود: در سال ۹۷، ظرفیت نگهداری و درمان در تهران، ۳۶۰۰ نفر بود اما به همت بسیج، نیروی انتظامی و سازمان زندان‌‌ها طی سه سال اخیر، مراکزی ایجاد شد و ظرفیت نگهداری به ۱۶ هزار نفر افزایش یافت، همچنین در جلسه اخیر ستاد مبارزه با مواد مخدر که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، مقرر شد که ظرفیت تهران به ۲۵ هزار نفر برسد که در اینصورا نیازمندی تهران تکمیل می‌شود.
 
دبیرکل ستاد به احداث ۱۰ اردوگاه معتادان متجاهر در استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: قرار بود این اردوگاه ها در ده استان‌ کشور ایجاد شود که تاکنون در خراسان، اصفهان، قم، همدان و لرستان راه‌اندازی این اردوگاه‌ها به نتیجه رسیده است.
 
مومنی در ادامه؛ تعداد معتادان متجاهر در استان فارس را حدود سه هزار نفر خواند و گفت: در استان فارس، ظرفیت لازم برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر ایجاد نشده است، علی رغم اینکه مراکزی هستند که می‌توان از آن‌ها بدین منظور استفاده کرد.
 
وی بیان داشت: مردم در فعالیت‌های اجتماعی همچون مدرسه سازی، مساجد، بیمارستان‌ها فعال هستند، اما در حوزه اعتیاد هنوز بدین مرحله‌ نرسیده‌ایم که به طور گسترده شاهد کمک و ورود خیرین باشیم. کارهای مردمی زمان بر است و باید این رویکرد نهادینه و همه کمک کنند. این در حالی است که در حوزه توانمندسازی و صیانت، مردم و خیرین نقش برجسته ای دارند، در مشهد نیز اخیرا یک مرکز که تمام هزینه‌های آن توسط یک خیر تامین شده کلنگ زنی شد.
 
مومنی یادآور شد: ۳۳ درصد افرادی که معتاد شده‌اند علت گرایش به مواد مخدر را نداشتن قدرت نه گفتن در مقابل پیشنهاد همسالان برای مصرف مواد مخدر عنوان کردند و ۳۰ درصد نیز ‌گفتند ما فکر نمی‌کردیم با چند بار مصرف معتاد شویم.
 
وی در پایان افزود: اگر قدرت نه گفتن و صیانت درونی افراد افزایش یابد و نسبت به عواقب مصرف مواد مخدر آگاهی ایجاد شود، شاهد کاهش گرایش به سمت مواد مخدر خواهیم بود.
 
همچنین حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری، تولیت آستان احمدی و محمدی در این دیدار گفت: شما و همکارانتان مسئولیت بزرگی در پیش گرفتید و امید است معضل بزرگ اعتیاد در کشور ریشه کن شود.
 
وی افزود: صدا و سیما، دانشگاه‌ها و حرم‌های اهل بیت می‌توانند در حوزه پیشگیری از اعتیاد نقش‌آفرینی کنند و نسبت به آگاهسازی افراد جامعه اقدام کنند؛ چرا که جوان و نوجوان ما از سر جهل وارد اعتیاد می شود.
 
نماینده مردم شریف فارس در مجلس خبرگان رهبری بر اشتغال، مهارت آموزی، صیانت بعد از ترک اعتیاد در بهبودیافتگان تاکید کرد و گفت: علل گرایش افراد به سمت اعتیاد باید بررسی ، مطالعه و ملاک عمل قرار گیرد.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
461 کلیک ها  سه شنبه, 05 بهمن 1400 13:54
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا