پایان نخستین جشنواره آش در شیراز

پایان نخستین جشنواره آش در شیراز
   
پایان نخستین جشنواره آش در شیراز |||| ||||

نخستین جشنواره آش و باورهای مردم شیراز عصر امروز جمعه 1بهمن بعد از سه روز به کار خود پایان داد.

به گزارش راستین آنلاین مدیرگردشگری و زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در گفتگو با خبرنگار راستین آنلاین گفت : در باغ هنر شیراز به مدت سه روز پذیرای همشهریان بودیم و در این جشنواره به معرفی میراث معنوی آش، سنت های دیرینه و باورهای مردم در ارتباط با خوراک پرداختیم.

 

امیرحسین حکمت نیا افزود: در این جشنواره فعالان گردشگری شیراز در بخش های اقامتی، پذیرایی ، آموزشی و همچنین با حضور سمن های فعال در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی، ۱۵ غرفه را دائر کردند و به معرفی آش های سنتی شیراز پرداختند.

او ادامه داد : بازدیدکنندگان جشنواره با آش های ارائه شده شامل:  بلغور گندم، آش شیربرنج،آش کدوبا، آش انار، آش کارده، آش کوفته سبزی، آش رشته، آش چغندر، آش شلغم، آش سبزی و آش دوغ  آشنا و پذیرایی شدند.

 

مدیرگردشگری و زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز بیان کرد:  تاریخ آش و باورهای مردم و گردشگری خوراک، در جریان سه نشست تخصصی و سخنرانی های علمی به همشهریان عزیز ارائه گردید.

معرفی گردشگری ادبی شامل ریشه شناسی، ضرب المثل هاو  متل ها در ارتباط با آش نیز بخش دیگر جشنواره بود. همچنین شیوه های پخت آش ها هم توسط مسئولین غرفه ها آموزش داده می شد. 

حکمت نیا ادامه داد: با توجه به اینکه جشنواره در تنها یک نقطه شیراز برگزار می شد،  اتوبوس گردشگری شهرداری را به نقاط کمتر برخوردار مانند دهپیاله، سعدی و... اعزام نمودیم تا همشهریان این نقاط هم به عدالت اجتماعی برسند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
658 کلیک ها  جمعه, 01 بهمن 1400 20:54
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا