چهاردهمین رام قطار شهری وارد شیراز شد

چهاردهمین رام قطار شهری وارد  شیراز شد
   
چهاردهمین رام قطار شهری وارد  شیراز شد |||| ||||

شهردار شیراز در آیین ورود یک رام قطار شهری شامل پنج واگن به این کلانشهر گفت: ارزش این واگن ها ۱۸۰ میلیارد تومان به نرخ امروز است.

 
به گزارش راستین آنلاین  سید احسان اصنافی افزود: ۲۰ دستگاه واگن توسط کارخانه ابهر تولید شده که با پیگیری های انجام شده پنج دستگاه به شهر شیراز اختصاص داده شد.
 
وی با اشاره به اینکه آخرین رام قطارها در سال ۹۶ وارد شیراز  شده بود اضافه کرد: با حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و تلاش های مجموعه قطار شهری این واگن ها به عنوان چهاردهمین رام قطار شهری وارد شیراز شد. 
 
شهردار شیراز ادامه داد: روند احداث خط دو مترو از میدان قهرمانان در میانرود تا میدان امام حسین با تلاش مجموعه مدیریت شهری سرعت بیشتری یافته، ریل گذاری فاز نخست خط دو به اتمام رسیده است و در ایام دهه فجر تست گرم خطوط آغاز می شود. 
 
 اصنافی خاطرنشان کرد: تلاش داریم در هفته دولت سال آینده مسافرگیری خط دو از ایستگاه قهرمانان تا امیرکبیر آغاز شود. 
 
وی با بیان اینکه برای کاهش زمان انتظار به ۷ دقیقه، ۱۶۵ واگن دیگر مورد نیاز است، افزود: طی دو روز گذشته با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و نمایندگان شیراز در مجلس پیگیر بحث فاینانس برای ۱۶۵ واگن مورد نیاز شیراز بودیم و مراحلی از کار انجام شد. همچنین ۴۵۰ میلیارد اوراق مشارکت اختصاص یافته به شیراز در سال جاری را به ۸۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که ۲۵۰ میلیارد تومان برای اتوبوس و مابقی برای مترو است تا جهشی در تکمیل خطوط مترو داشته باشیم. 
 
محمدتقی تذروی نایب رییس شورا و رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین گفت: یک قدم بلند برای متروی شیراز برداشته شد، آخرین واگنهایی که وارد چرخه حمل و نقل ریلی شده بود مربوط به سال ۹۶ بود.
 
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز از مجموعه شهرداری و سازمان حمل و نقل ریلی بابت پیگیری ورود این تعداد واگن تقدیر کرد.
 
تذروی افزود: تلاش شورای اسلامی شهر در دوره ششم این است که خواسته های شهروندان همچون توسعه مترو را عملیاتی کنیم، حمل و نقل عمومی را گسترش و بار ترافیکی شهر را کاهش دهیم.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این مراسم بیان کرد: ایجاد موازنه بین کلانشهرها از مسائلی است که از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل پیگیری شد تا مجموعه ریلی شیراز به تعداد واگن‌های بیشتری مجهز شود.
 
محمودرضا رضایی کوچی عنوان کرد: در طرح جامع حمل و نقل شیراز قائده این بوده که شش خط ریلی برای این کلانشهر طراحی شود که خط یک آن اجرایی شده و بخشی از خط دوم آن هم سال آینده اجرا خواهد شد.عملیات ایستگاه خط سه آغاز شده و خط چهار هم در دست مطالعه است.
 
وی گفت: با پیگیری شورای شهر و شهرداری، شهرداری شیراز موفق شد واگن های مترو را به این شهر اختصاص دهد و فاکتوری که تأثیرگذاری قطار شهری را مشخص می کند، سرفاصله انتظار است. 
 
وی ادامه داد: از ظرفیت های دیده شده در بودجه ملی برای توسعه حمل و نقل عمومی باید بهره برد و از سوی دیگر شهرداری نیز بحث فایناس و جذب سرمایه گذاری خارجی را پیگیری تا با وجود این ظرفیت ها و افزایش سرعت عملیات عمرانی فرصت خوبی در اختیار شهرداری است تا طی چهار سال آینده سرفاصله زمانی را کاهش دهد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
519 کلیک ها  چهارشنبه, 29 دی 1400 19:45
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا