مصوبات شورای شهر شیراز

مصوبات شورای شهر شیراز
   
مصوبات شورای شهر شیراز |||| ||||

در سی و هفتمین جلسه علنی شورای شهر شیراز، تخصیص اعتبار برای درمان معتادان متجاهر، ایجاد مراکز کارآفرینی برای بهبودیافتگان از بیماری اعتیاد مصوب و شهرداری ملزم به تکمیل طرح باغ ملی تا پایان سال و بهسازی یکی از تقاطع‌های غیرهمسطح بلوار چمران شد.

 
در سی و هفتمین جلسه علنی شورای شهر شیراز که عصر یکشنبه ۲۶ دی برگزار شد، لایحه ارائه شده از سوی شهرداری این کلانشهر مبنی برتخصیص اعتبار مناسب برای نگهداری و درمان هزار نفر معتاد متجاهر متکدی و غیرمتکدی در مراکز مورد تأیید سازمان بهزیستی به تصویب رسید.
 
به گزارش راستین آنلاین به نقل از شورای شیراز، با تصویب این لایحه، به شهرداری شیراز اجازه داده شد نسبت به تخصیص اعتبار مناسب برای نگهداری و درمان هزار نفر معتاد متجاهر متکدی و غیرمتکدی در مراکز مورد تأیید سازمان بهزیستی استان فارس به مدت سه ماه در سال جاری و به مبلغ ۳۷ میلیارد و ۶۹۶ هزار و ۵۰ هزار ریال از محل بودجه سال 1400 شهرداری صرفا برای معتادان شیرازی اقدام کند.
 
در همین رابطه مقرر شد 60 درصد از مبالغ پرداختی شهرداری صرف راه‌اندازی و تجهیز مرکز کارآفرینی برای بهبودیافتگان ناشی از مواد مخدر (درکنار مرکز ماده 16) شود.
 
همچنین شهرداری مکلف شد نسبت به تأمین اعتبار هزار نفر معتاد متجاهر متکدی و غیر متکدی در مراکز مورد تأیید سازمان بهزیستی استان فارس به مدت 9 ماه، در بودجه سال 1401 پیش بینی و به شورا ارائه کند.
 
افتتاح باغ ملی شیراز تا اسفندماه امسال
 
گفتنی است، در این جلسه همچنین طرح کمیسیون عمران شورا، در خصوص الزام شهرداری به افتتاح و بهره برداری پارک باغ ملی بررسی و به تصویب رسید.
 
بر این اساس شهرداری شیراز مکلف شد برای بهربرداری در ایام نوروز با توجه به موقعیت پارک باغ ملی، این پارک را نهایتاً در دهه دوم اسفند ماه، بهسازی افتتاح و به بهره برداری برساند. 
 
باغ ملی یکی از باغ‌ها و جاهای دیدنی شیراز است که در چهارراه حافظیه قرار دارد. اراضی این ناحیه در قرن هشتم، صحرای مصلای و جعفر آباد بود که با گذر زمان به ساختمان‌های مسکونی و اداری تبدیل و بخشی از آن نیز به‌عنوان باغ ملی درآمد. دگرگونی باغ ملی شیراز به شکل امروزی آن در سال ۱۳۶۵ رخ داد. پیش از این، این باغ به‌عنوان باغ‌وحش استفاده می‌شد. در این سال باغ‌وحش به منطقه «آب باریک» انتقال یافت و پس از بازسازی مجدد باغ، درختان نارنج در آن کاشته شدند.
 
پروژه دوربرگردان‌های غیر همسطح چمران _ نیایش اجرایی می‌شود
 
همچنین در سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، طرح مشترک کمیسیون‌های عمران و حمل ونقل و ترافیک شورا، درخصوص الزام شهرداری به اجرای پروژه دوربرگردان های غیر همسطح چمران - نیایش، بررسی شد و به تصویب رسید.
 
بر اساس ماده واحده این مصوبه شهرداری شیراز مکلف شد ضمن اخذ مجوز از مراجع قانونی برای احداث دور برگردان، پیش بینی بودجه مورد نیاز پروژه را در بودجه سال ۱۴۰۱ منظور و دوربرگردانهای غیر همسطح غربی و شرقی چمران - نیایش را اجرا کند.ضمن اینکه همزمان با اجرای دوربرگردان غیر همسطح غربی چمران نیایش، به منظور تسهیل در هدایت ترافیک عبوری، شهرداری موظف شد تعریض و بهسازی ضلع شمالی محور بزرگراه چمران در محدوده تعریفی و مورد نظر را انجام دهد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
456 کلیک ها  دوشنبه, 27 دی 1400 11:35
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا