مدارس صدرا در فارس تقویت می‌شود

مدارس صدرا در فارس تقویت می‌شود
   
مدارس صدرا در فارس تقویت می‌شود |||| ||||

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس و رئیس سازمان مدارس صدرا و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فارس در دیداری به بررسی وضعیت فعالیت شبکه مدارس صدرا در کشور و فارس پرداخته و پیرامون تاثیر فعالیت این مدارس بر توزیع عدالت آموزشی و تحقق اهداف سند تحول بنیادین گفت و گو کردند.

 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و رئیس سازمان مدارس صدرا، با بیان اینکه مدارس صدرا باید توسعه وتقویت شوند گفت: باید فعالیت مدارس صدرا وخروجی‌های آن برای شناسایی نقاط قوت و ضعف به دقت بررسی شود.
 
به گزارش راستین آنلاین به نقل از آموزش و پرورش فارس، محمدخلیل عسکری، خاطرنشان کرد: باید ارزیابی های هدفمندی از عملکرد مدارس صدرا انجام شود تا مشخص شود اکنون فارغ‌التحصیلان این مدارس کجا هستند.
 
وی هدف از این ارزیابی را شناسایی نقاط قوت و ضعف مدارس بیان و اضافه کرد: قطعاً با این ارزیابی مشخص خواهد شد که در کجا موفق بوده و در کجا ضعف داشته‌ایم تا بتوانیم نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنیم.
 
عسکری در ادامه گفت: آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین حتماً در کنار سازمان تبلیغات اسلامی و مدارس صدرا خواهد بود و نهایت همکاری را خواهد کرد.
 
وی درخواست کرد تا اساسنامه مدارس صدرا به صورت دقیق اجرا شود و افزود: شیوه جذب دانش‌آموزان و فرایند انتخاب مدیر در این اساسنامه به صورت دقیق بیان شده است پس بر مبنای اساسنامه مسیر را جلو خواهیم برد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از انعقاد تفاهم‌نامه میان این سازمان و تبلیغات اسلامی در آینده خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه را در بخش توسعه مدارس و فعالیت‌های دیگر دنبال خواهیم کرد.

 

عسکری با بیان اینکه در این تفاهم‌نامه مبنای کار اسناد بالادستی خواهد بود و حتماً همکاری خواهیم کرد، افزود: در خصوص مسائل جاری هم استناد به اساسنامه مدارس صدرا خواهیم کرد و با دید مثبت هم جلو می‌رویم که همراه و همکار باشیم.

 

فعالیت ۲۰۰ هزار مدرسه صدرا در کشور

 

رئیس سازمان مدارس صدرا نیز از فعالیت ۲۰۰ مدرسه صدرا در سطح کشور خبر داد و گفت: در این مدارس ۱۴ هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل و ۴ هزار معلم و کادر آموزشی مشغول به فعالیت هستند.

 

حجت‌الاسلام حامد تقدیری، با بیان اینکه صدرا، بزرگترین شبکه مدارس دولتی بعد از وزارت آموزش و پرورش است، گفت: مدارس شبکه‌ای نظیر راهیان کوثر، رزمندگان و غیره که عمدتاً غیرانتفاعی است، کم نداریم اما صدرا بزرگترین شبکه مدارس دولتی محسوب می‌شود.

 

او با یادآوری اینکه نیمی از ساختمان‌های این مدارس هدیه رهبر معظم انقلاب است و نیمی از این مدارس هم امانی آموزش و پرورش است، گفت: طی ۴ سال اخیر سازمان تبلیغات اسلامی به این نتیجه رسیده است که برای اجرای سند تحول بنیادین باید گام به گام حرکت کرد.

 

تقدیری مدارس صدرا را مدارس استراتژیک عنوان و خاطرنشان کرد: سازمان صدرا در دوره متوسطه اول هم علاوه بر رشته معارف به رشته های دیگر نیز ورود کرد و اکنون دنبال الگوسازی هستیم.

 

او با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال کمک‌رسانی به آموزش و پرورش است، افزود: دغدغه ما این است که اتفاق عدالت آموزشی و تربیتی رقم خورد و این مسئله هم نیاز به همت جمعی هم سازمان تبلیغات اسلامی هم آموزش و پرورش دارد.

رئیس سازمان مدارس صدرا با تأکید بر اینکه در این مدارس و نقاط استراتژیک واقعاً کار شود و همه سعی کنیم تا به این مدارس کمک شود، گفت: ما نمی‌گوییم تعداد زیادی مدرسه صدرا در شیراز باشد اما اگر یک مدرسه وجود دارد در همین مدرسه دارای نظام تربیتی، اردویی و فرهنگی غنی باشد.

 

وی با بیان اینکه مصوبه این سازمان اینست که سال آینده نه تنها به مدارس صدرا بلکه به بخش‌های دیگر آموزش و پرورش هم کمک کنیم، افزود: دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان، اردوهای مدارس، تشکل‌های تعلیم و تربیت آموزش و پرورش از جمله مواردی است که می‌توانیم کمک کنیم و به احتمال زیاد نیز گردهمایی تشکل‌های تعلیم و تربیت آموزش و پرورش کل کشور را در اسفندماه سال جاری برگزار خواهیم کرد.

 

تقدیری کیفی سازی را یکی از اهداف مهم مدارس صدرا برشمرد و با بیان اینکه نگاه بین‌المللی در این مدارس هم وجود دارد، گفت: اگر در این مدارس بحث آموزش زبان خارجی داریم برای اتصال گفتمان جهانی انقلاب اسلامی است و یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در مدارس صدرا مشاهده می‌کنیم، ۲ هزار و ۵۵۰ فارغ‌التحصیل سالانه است که می‌توانند در آینده مدیران میانی باشند و اتصال آن‌ها را به عرصه بین‌الملل دنبال می‌کنیم.

 

وی گفت: همچنین در این مدارس اتصال فارغ‌التحصیلان را به تشکل‌های کلان حاکمیتی که می‌تواند مدرسه تراز انقلاب اسلامی را به پیش ببرد، دنبال می‌کنیم چون انقلاب اسلامی محدود به ایران نیست و یک انقلاب جهانی است و این ظرفیت‌ها را مورد توجه قرار می‌دهیم.

 

رئیس سازمان مدارس صدرا با بیان اینکه اولویت ما دختران هستند، گفت: در بخش دختران فعالیت‌ها و برنامه‌های بسیاری داریم البته می‌توانیم از پیشنهادات این قسمت هم استفاده کنیم.

 

تقویت آموزش و پرورش فارس با استفاده از ظرفیت‌های دینی و تاریخی

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به ظرفیت‌های این سازمان برای کمک به آموزش و پرورش، گفت: با استفاده از ظرفیت های دینی و تاریخی فارس باید رویکرد تربیتی در آموزش و پرورش فارس را تقویت کنیم.

 

حجت‌الاسلام حسن قانع، خاطرنشان کرد که رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی این است که در حوزه مدرسه تصدی‌گری نداشته باشد.

 

او گفت: با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا نگاه ابزاری را به فرایند تحصیل را کم کنیم و رویکرد تربیتی بیش از پیش حاکم شود، افزود: در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی ظرفیت‌های خوبی هم در سطح استان و هم در سطح ستاد دارد و استان فارس هم ظرفیت‌های بومی فرهنگی و دینی سرشاری دارد که می‌تواند در خدمت این نگاه تربیتی قرار گیرد.

 

قانع با یادآوری اینکه انتظار می‌رود آموزش و پرورش فارس فضا را برای این نوع نگاه را بیش از پیش باز کند، گفت: ظرفیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی علاوه بر مدارس صدرا، مسئله دانشگاه فرهنگیان، توانمندسازی معلمان در سطوح مختلف، اجرای برنامه‌های علمی فرهنگی و ترویجی در سطوح مختلف مدارس که قابلیت اجرا دارد، است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: این‌ ظرفیت‌ها در راستای تربیت جوان تراز تمدن اسلامی که مدنظر رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب است و با این رویکرد سازمان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که می‌توان تفاهم‌نامه‌های متعددی را در این موضوع تدوین کرد.

 

قانع با اشاره به فعالیت ۳۶ اداره تبلیغات اسلامی در سطح شهرستان‌های استان فارس خواستار تمرکززدایی برنامه‌ها در مرکز استان شد و گفت: باید سرمایه‌گذاری ویژه‌ای برای شهرستان‌ها داشته باشیم.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فارس گفت: در این راستا و به منظور تمرکززدایی برنامه‌ها در سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس را به ۴ منطقه تقسیم‌بندی کردیم که بتوانیم دسترسی‌ها را هم از حیث بودجه‌ای و هم برنامه‌ای راحت‌تر کنیم.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
295 کلیک ها  یکشنبه, 26 دی 1400 12:06
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا