آموزش ایمنی به بیش از ۵ هزار شیرازی در قالب جشنواره شهر ایمن

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز، از آموزش ایمنی به بیش از ۵ هزار نفر از شهروندان این کلانشهر در قالب جشنواره ایمن خبر داد.

 
به گزارش راستین آنلاین محمدهادی قانع شامگاه جمعه ۲۴ در گفت‌وگوی مجازی با خبرنگاران بیان کرد: سازمان آتش نشانی شیراز با برگزاری جشنواره شهر ایمن در سه مرحله طی سالهای ۹۷، ۹۸ و ۱۴۰۰ این کلانشهر را به عنوان شهر ایمن آماده کرد.
 
او افزود: با بررسی تعداد عملیات‌های انجام شده طی سال‌های اخیر و بالا بودن میزان عملیات‌های امدادی و اطفایی، عدم آگاهی شهروندان به مسائل ایمنی و آتش نشانی زمینه ساز حوادث، لحاظ شد.
 
رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز عنوان کرد: بنابراین از سال ۱۳۹۷ این سازمان در راستای کاهش حوادث و افزایش ایمنی و آرامش شهروندان جشنواره شهر ایمن را با برنامه ریزی و چشم انداز چند ساله کلید زد و طی این برنامه زمانبندی آموزش به شهروندان و بازدیدهای پیشگیرانه از ساختمان‌ها و نقاط مختلف شهری با همکاری مستمر کارشناسان سازمان آتش‌نشانی شیراز در سه مرحله به اجرا درآمد.
 
قانع ادامه داد: در ابتدا و در سال ۱۳۹۷ این جشنواره با هدف آگاه سازی و تشویق شهروندان و ایجاد بستری برای آشنایی آحاد جامعه با این فعالیت فرهنگی، بازدیدهای ایمنی را از مراکز درمانی، مراکز آموزشی، ادارت و سازمان ها، هتل ها و مراکز اقامتی، کارخانه‌ها و کارگاه‌ها، مناطق شهرداری و مجتمع‌های تجاری آغاز کرد که نتیجه آن بازدید بیش از ۴۰۰ مرکز و آموزش ۲۰ هزار شهروند شیرازی و در نهایت کاهش ۴۷ درصدی حوادث بود.
 
او عنوان کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با توجه به نتیجه مثبت برگزاری اولین جشنواره، مرحله دوم این فعالیت را در سال ۱۳۹۸ طبق برنامه ریزی های انجام شده اولیه در فضای گسترده تری انجام داد و به آموزش وسیع مجتمع‌های مسکونی پرداخت و به دنبال تلاش ۶ ماهه کارشناسان سازمان آتش‌نشانی شیراز در مرحله دوم از این جشنواره، از 15 هزار مجتمع مسکونی بازدید به‌عمل آمد و ماحصل آن کاهش 50 درصدی حوادث در کلانشهر شیراز بود.
 
قانع هدف اصلی سازمان آتش‌نشانی شیراز را تامین ایمنی شهری دانست و گفت: سازمان آتش‌نشانی شیراز بعد از برگزاری موفق دو جشنواره شهر ایمن در سال های ۹۷ و ۹۸ در سال ۱۴۰۰ و همزمان با کاهش بیماری کرونا، نسبت به برگزاری سومین جشنواره شهر ایمن با مشارکت شهروندان اقدام کرد.
 
او عنوان کرد: این جشنواره با محوریت محلات، مساجد، مدارس، بسیجیان، داوطلبان حوزه حمل و نقل و خانه‌های داوطلب فرهنگ سراها از ۷ مهر ماه سال ۱۴۰۰ و همزمان با بزرگداشت مقام آتش نشان آغاز و تا اسفندماه امسال ادامه دارد.
 
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز به تشریح آموزش‌های انجام شده در قالب سومین مرحله جشنواره اشاره و یادآور شد: پس از سپری شدن چهار ماه از جشنواره مذکور در سال جاری، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز با همکاری و همت کارشناسان ، بازدیدهای پیشگیرانه و برگزاری آموزش‌های ایمنی به شهروندان در فضای باز و به صورت وبینار در راستای کاهش حوادث و رسیدن به شهر ایمن تلاش و تا کنون ۵۰۱۶ نفر تحت عنوان آتش نشان داوطلب جذب و ۵۴۰۹ شهروند از آموزش‌های ایمنی سازمان آتش‌نشانی بهره بردند. 
 
او همچنین اعلام کرد که ایمن‌ترین‌ها در اختتامیه سومین جشنواره شهر ایمن معرفی و تندیس جشنواره و جوایز ارزنده به شرکت کنندگان اهداء خواهد شد.
 
گفتنی است، مراسم اختتامیه جشنواره در اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
292 کلیک ها  شنبه, 25 دی 1400 09:29
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا