افق 1404 زیر سقف شورای شهر شیراز آشکار شد

افق 1404 زیر سقف شورای شهر شیراز آشکار شد
   
افق 1404 زیر سقف شورای شهر شیراز آشکار شد |||| ||||

سی‌وششمین جلسه شورای شهر شیراز جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با 9 دستورکار امروز یکشنبه 19 آبان ماه برگزار شد.

 
 
به گزارش راستین آنلاین سی‌وششمین جلسه شورای شهر شیراز، بعد از ظهر امروز 19 آبان ماه با بررسی رهیافتی به افق 1404 شهر شیراز و بررسی 8 دستورکار دیگر پایان یافت.
در این جلسه شورا، طرح کمیسیون گردشگری و زیارت شورا، مبنی بر الزام شهرداری شیراز به اعزام هیأتی بیست نفره متشکل از مدیران ارشد، میانی و کارشناسان حوزه فرهنگی و فنی به نمایشگاه اکسپو 2020 دبی، بررسی شد. در همین راستا، شهرداری شیراز ملزم شد تا با رعایت مقررات، اقدامات لازم جهت اعزام هیأتی بیست نفره متشکل از مدیران ارشد، مدیران میانی و کارشناسان فرهنگی و فنی به نمایشگاه اکسپو 2020 دبی را به عمل آورد.
در ادامه طرح کمیسیون گردشگری و زیارت شورا، درباره بررسی درخواست مرکز تربیت تفریحی «طوبی» نیز از دیگر موضوعاتی بود که پارلمان شهری در این هفته به آن‌ها پرداخت.
بر اساس این طرح دراختیار گذاری یکی از باغات تحت تملک شهرداری شیراز به منظور راه اندازی باغ آموزشی، تربیتی، مهارتی و زیست محیطی (مزرعه طوبی) تصمیم گیری شد که بر اساس آن این موضوع جهت بررسی بیشتر به کمیسیونهای مشترک گردشگری و زیارت و فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا ارسال شود.
درخصوص بررسی و تدوین برنامه شهرداری شیراز ارسالی از کمیسیون تلفیق و هماهنگی دستگاهها، با حضور 13 نفر اعضای شورا بررسی شد و بر اساس ماده این واحده کلیات برنامه توسعه شهرداری شیراز در افق 1404 شامل: عناوین اهداف برنامه درراستای تحقق چشم انداز و رویکردهای شورای ششم، مندرج در یک جلد کتاب به شرح پیوست به تصویب اعضای کمیسیون رسید.
در ادامه طرح کمیسیون عمران شورا، درباره الزام شهرداری به اجرای پروژه نواب صفوی ارسالی از کمیسیون های مشترک عمران و حمل و نقل و ترافیک شورا به تصویب رسید که بر اساس آن شهرداری شیراز مکلف به اجرای ساخت تقاطع نواب صفوی –احمد ابن موسی- کمربندی در سه فاز شد.
بر این اساس شهرداری شیراز مکلف است با توجه به برنامه زمانبندی فازهای اجرایی پروژه و با لحاظ اولویت رفع معارض ملکی را در مناطق پنج و نه شهرداری انجام داده و برنامه زمانبندی هر سه فاز را به صورت مکتوب ظرف مدت یک ماه به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

همچنین شهرداری شیراز مکلف است اتصال راست گرد احمدابن موسی به کمربندی را به صورت غیر همسطح بارویکرد کاهش طول رمپ پل اصلی نواب ، کاهش دو دهانه اجرای این پل, عدم جابه‌جایی تأسیسات واقع در انتهای خیابان نواب، کاهش رفع معارض ملکی جهت اجرای راست گرد کمربندی شرق به خیابان نواب اجرا کند.

در ادامه این جلسه پارلمان شهری لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درباره اخذ مجوز انعقاد قرارداد ادامه و تکمیل بهنگام سازی مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک کلان شهر شیراز با دانشگاه علم و صنعت ایران بررسی شد و بر اساس این ماده واحده به شهرداری شیراز اجازه داده می شود که نسبت به انعقاد قرارداد « ادامه و تکمیل بهنگام سازی مطالعات جامع حمل ونقل کلانشهر شیراز» با دانشگاه علم و صنعت ایران با رعایت آیین نامه معاملات شهرداری اقدام کند.
در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز طرح کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا، درباره اختصاص و راه اندازی شعبه ای برای جذب سرمایه گذاران در نمایشگاه بین المللی فارس بررسی شد و بر اساس این ماده واحده اختصاص و راه اندازی مکان یا شعبه ای تحت عنوان دفتر جذب سرمایه گذاری در محل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس به تصویب رسید وشهرداری شیراز مکلف گردید با تعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس مکان مناسب را به منظور دفتر جذب سرمایه گذاری تعیین نماید و نسبت به راه اندازی و فعال نمودن دفتر جذب به صورت مداوم و مستمر با امکانات و نیروی انسانی موجود در شهرداری اقدام و نتیجه اقدامات را به صورت فصلی به استحضار استاندار فارس برساند.
در ادامه طرح کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا، درباره صدور موافقت نامه اعلام ضابطه بر روی اراضی و املاک واقع در شهر شیراز جهت تسهیل در امر سرمایه گذاری توسط مالکین و سرمایه گذاران با حضور 13 نفر اعضای شورا تصویب شد و بر اساس ان شهرداری مکلف گردید بر اساس یک فازبندی مشخص، املاک با مالکیت اشخاص حقیقی، حقوقی، دولتی و غیره را که ظرفیت و منافع اقتصادی بیشتری جهت سرمایه‌گذاری در شهر شیراز دارد را شناسایی و ظرف مدت یک ماه ضابطه و طرح پیشنهادی را براساس میزان تراکم، نوع کاربری و غیره تحت عنوان اعلام ضابطه به کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری ارائه کنند.
در پایان طرح کمیسیون مشترک گردشگری و زیارت و سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، درخصوص اختصاص قطعه ای مناسب جهت احداث، باغ مزار مشاهیر و مفاخر شیراز، با حضور 13 نفر اعضای شورا بررسی و مقرر شد موضوع جهت بررسی بیشتر به کمیسیون‌های مشترک گردشگری و زیارت، سلامت، محیط زیست و خدمات شهری اعاده شود و اعضای محترم شورا در وقت قانونی نظرات خود را مکتوب به کمیسیون مشترک مذکور اعلام کنند.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
556 کلیک ها  یکشنبه, 19 دی 1400 21:27
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا