• مشفقیان مطرح کرد:

طراحی محور گردشگری مذهبی در قالب تور مسافرتی و زیارتی

طراحی محور گردشگری مذهبی در قالب تور مسافرتی و زیارتی
   
طراحی محور گردشگری مذهبی در قالب تور مسافرتی و زیارتی |||| ||||

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز شنبه 27 آذر در مراسم اختتامیه «دهه گردشگری مذهبی» که در حرم مطهر حضرت «سید علاالدین حسین (ع)» شیراز برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان به اینکه گردشگری مذهبی یکی از مهمترین موضوع گردشگری بوده و مورد توجه شهرداری قرار دارد ،گفت :در حال طراحی محور گردشگری مذهبی در قالب یک مدل تور هستیم.

 
به گزارش راستین آنلاین مصطفی مشفقیان با اشاره به اینکه یکی از اولویت های شهرداری توجه ویژه به گردشگری مذهبی است، افزود :در حال حاضر در ابتدای کار قرار داریم و امیدواریم که سال های آینده به هدف اصلی برسیم.
 
 
 
معاون فرهنگی شهردار شیراز با یادآوری این مطلب که فردی که به عنوان گردشگر مذهبی وارد شیراز می شود یک زمینه مذهبی داشته باشد ،عنوان کرد : نحوه برخورد و تشریفات از این گردشگر باید آموزش داده شود.
 
مشفقیان با اشاره به اینکه گستردگی شیراز بسیار است و برخی افراد در حاشیه شیراز زندگی می کنند ،بیان کرد : برخی از افراد که در حواشی شهر هستند از زیارت حرمین مطهر محروم هستند و یک خانواده بوده که برای اولین بار است به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) مشرف شده اند و باید در این رابطه کار های اساسی انجام شود.
 
او در همین رابطه که افرادی هستند که محرومند برای زیارت ، افزود: ما این امکان را داریم که اهالی هر محل یا افرادی که در مناطق حاشیه ای زندگی می کنند ، ۲بار در سال به صورت تور یک روزه با همکاری شهرداری به حرم مطهر بیاورند و مردم ساکن سومین حرم اهل بیت (ع) در حرمین مطهر حاضر شوند.
 
همچنین امیرحسین حکمت نیا در این نشست با اشاره به شاخص ترین فعالیت های دهه گردشگری مذهبی در شهر شیراز که از ۱۷ تا ۲۷ آذر ماه برگزار شد، گفت: در این مدت 2 هزار و ۹۴۰ نفر ساعت آموزش در حوزه گردشگری با عناوین آموزش گردشگری ویژه خدام محترم حرم های مطهر (ع) و بقاع متبرکه شیراز، آموزش گردشگری و تشریفات زیارتی ویژه خادمان اماکن مذهبی و زائرسراها، آموزش گردشگری مذهبی ویژه فعالین گردشگری و صنوف وابسته در استان فارس و آموزش گردشگری الگوهای رفتاری و آداب معاشرت ویژه رانندگان تاکسی زائر برگزار شد.
 
مدیر امور زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با یادآوری این مطلب که طراحی و اجرای مدل تورهای گردشگری و مذهبی مساجد به تعداد ۵۴۰ نفر ساعت تور با عناوین «گوهران صدف» شامل 2 تور تخصصی گردشگری مذهبی در محور امام زاده های واجب التکریم (ع)، «نگین شهر»، شامل 2 تور تخصصی گردشگری مساجد در محور بافت تاریخی شیراز و «خانه علما»، شامل تور تخصصی بافت گردی ویژه خانه و مقبره علما و مشاهیر مذهبی در این مدت برگزار شد.
 
او با اشاره به اینکه نشست های تخصصی راهکارهای ماندگاری زائر در حرم های مطهر در روز ۱۸ آذر و در محل حرم مطهر حضرت علی ابن حمزه (ع) همراه با آیین غبارروبی با حضور فعالان و مدیران حرم های مطهر (ع) و امامزاده های شهر مقدس شیراز، برگزار شد، تاکید کرد: نشست تخصصی گردشگری مساجد در شیراز در روز ۲۰ آذر در مسجد تاریخی وکیل با حضور فعالان و مدیران گردشگری و مسئولین صنوف وابسته برگزار شد.
 
حکمت نیا با اشاره به اینکه ایجاد ایستگاه تورهای زیارتی برای حضور در آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) و حضرت علی ابن حمزه (ع) در روزهای زیارتی پنج شنبه و شنبه هر هفته از شهرک های غرب شیراز به سمت حرم های مطهر، از دیگر برنامه های ما برای نیل به گردشگری مذهبی است، گفت: پنج ایستگاه تاکسی زائر با همکاری سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر، شهرداری بافت تاریخی، معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز، شهرداری منطقه سه در محل های «باب الرضا (ع)» حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) پایانه «شهید دستغیب» (ورودی صحن)، سه راه احمدی، و حرم های مطهر سید علاالدین حسین (ع) و علی ابن حمزه (ع) برای هدف دسترسی بهتر به حرم ها شکل گرفته است.
 
او بر لزوم تربیت عملی راهنمایان گردشگری مذهبی در مسیرهای مرتبط با جاذبه های زیارتی و مسجد محوری تاکید کرد و گفت: کتاب راهنمای تخصصی مسجد جامع عتیق و جایگاه آن در گردشگری مذهبی و کتاب آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) در گذر زمان در دست چاپ است.
 
حکمت نیا با اشاره به اینکه تهیه و تالیف نقشه راه گردشگری مذهبی در شهر شیراز در برنامه پنج ساله در دستور کار است، افزود: تولید نشان و تندیس گردشگری مذهبی با تصویر حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگرفته از مکتب شیراز در مسجد وکیل به عنوان نشان شاخص در اجراهای سالانه گردشگری مذهبی و بازدید میدانی فعالان گردشگری مذهبی در طول دهه از ۴۰ اثر کلیدی مسجد محوری و امام زاده ها و بقاع متبرکه جهت شناخت جایگاه و توانمندی های مذهبی شیراز از دیگر برنامه هایی است که مد نظر قرار گرفته است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
609 کلیک ها  شنبه, 27 آذر 1400 13:07
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا