• رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد

لزوم اصلاح یا ابطال مصوبه شورای شهر برای جلوگیری از تخریب مرکز شماره 1 شیراز

لزوم اصلاح یا ابطال مصوبه شورای شهر برای جلوگیری از تخریب مرکز شماره 1 شیراز
   
لزوم اصلاح یا ابطال مصوبه شورای شهر برای جلوگیری از تخریب مرکز شماره 1 شیراز |||| ||||

  رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز بر لزوم اصلاح یا ابطال مصوبه شورای شهر برای جلوگیری از تخریب مرکز شماره 1 شیراز تأکید کرد.

به گزارش راستین آنلاین مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز برای حفظ اولین ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان فارس در محل مرکز فرهنگی هنری شماره 1 دیدار کردند.
 مدیر کل و معاون اداری مالی کانون فارس با غلام‌علی ترابی، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز دیدار و او را در چند و چون ماجرای تخریب احتمالی مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ شیراز قرار دادند تا با رایزنی و مساعدت از این اتفاق جلوگیری شود. 
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۱ شیراز در چهار راه حافظیه، درون محوطه باغ ملی این شهر قرار دارد که هم‌اینک اطراف محوطه این باغ حفاظ کشیده شده است. این مرکز بیش از نیم‌قرن سابقه فعالیت دارد و زنان و مردان بسیاری، کودکی و نوجوانی خود را در آن گذرانده و پرورش یافته‌اند.
تخریب ساختمان کانون پرورش فکری در شیراز با ادعای پایتختی شیراز به عنوان شهر دوستدار کودک در تعارض است 
سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون فارس در این دیدارگفت: ما سابقه‌ی خوبی از تخریب مرکز شماره 2 نداریم؛کانون پرورش فکری شماره ۲ که در پارک ولیعصر شیراز بود و برای ایجاد پل‌کابلی ولی‌عصر(عج)حدود ۹ سال پیش تخریب شد هنوز به رغم وعده شهرداری مبنی بر اختصاص زمین معوض صاحب ساختمان در خور و شایسته نشده و این مرکز به دست فراموشی سپرده شده است و مکان مناسبی ندارد.
کامرانی در ادامه گفت: درخواست ما این است که کانون در نقطه‌ای که گذر حافظ است، بماند هر چند شاید قد کودکان و نوجوانان کوتاه باشد اما دیوار کانون کوتاه نیست و همواره تمام‌قد از مسائل فرهنگی دفاع کرده‌ایم.
مدیر کل کانون فارس ادامه داد: تخریب ساختمان کانون پرورش فکری در شیراز با ادعای پایتختی شیراز به عنوان شهر دوستدار کودک در تعارض است.
کامرانی ادامه داد: به این موضوع که نمای ساختمان با توجه به معماری زمان حاضر زیبا نیست واقف هستیم و باید نمای ساختمان در خور شأن کودکان، نوجوانان، شهر تاریخی شیراز و گذر حافظ تعمیر و بازسازی شود.
غلامعلی ترابی، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به بنای تاریخی مرکز شماره 1 و نوستالژی شهری این بنا، برلزوم اصلاح یا ابطال مصوبه شورای شهر تأکید کرد و گفت: مصوبات جلسه‌های قبل در نشستی دوباره با حضور اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز بررسی می‌شود و تلاش بر این است که کانون همچنان به فعالیت خود ادامه دهد. قرار است در این نشست وضعیت مرکز فرهنگی هنری شماره 2 شیراز و اختصاص زمین و بنای مناسب تبادل‌نظر و تصمیم لازم اتخاذ شود.
پیش از این نیز جلسه‌های متعددی با استاندار وقت، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، رییس مجمع نمایندگان استان فارس، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداران برای پیگیری وضعیت مرکز شماره 1 شیراز برگزار شده است تا با تلاش، رایزنی و مساعدت سایر دستگاه‌های مرتبط با امور شهرسازی، بنای قدیمی‌ترین مرکز فرهنگی هنری کانون در جنوب کشور، در شیراز که مدعی شهر دوستدار کودک و پایتخت کتاب ایران است، حفظ شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
598 کلیک ها  سه شنبه, 16 آذر 1400 12:43
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا