• رئيس كل دادگستري استان فارس:

اعضای باند سازمان يافته قاچاق دام در فارس دستگیر شدند

اعضای باند سازمان يافته قاچاق  دام در فارس دستگیر شدند
   
اعضای باند سازمان يافته قاچاق  دام در فارس دستگیر شدند |||| ||||

رئیس کل دادگستری استان فارس از دستگیری پنج نفر به اتهام قاچاق ٨ هزار رأس دام مولد به کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.

 
به گزارش راستین آنلاین حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی با اشاره به اينكه دو تن از متهمان اصلی این پرونده از کارکنان دامپزشکی دو شهرستان شمالی و جنوبی استان فارس هستند، گفت: اين افراد با سوءاستفاده از موقعیت اداری و اخذ رشوه زمینه قاچاق دام‌های مولد در سطح وسیعی را ایجاد کرده بودند كه با رصد اطلاعاتی و تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسايی و با دستور قضايی بازپرس ويژه دادسرای انقلاب شيراز دستگير شدند.
 
رییس کل دادگستری استان فارس با اشاره به حوزه فعاليت اعضای اين باند تصريح كرد: عوامل این باند قاچاق سازمان یافته با فعالیت‌های خود در استان‌های لرستان، ایلام و خوزستان دام‌های مولد را جمع آوری و به شمال استان فارس منتقل می‌کردند و پس از تخلیه دام‌ها در شمال فارس و پلاک سازی و تنظیم صورت جلسه صوری پس از خروج محموله‌های دام‌های مولد از مدار رصد سازمانی، دام‌ها را به جنوب استان فارس و در نهايت کشورهای حاشیه خلیج فارس منتقل می‌كردند.
 
حجت الاسلام والمسلمين موسوي افزود: تاکنون میزان 130 میلیارد ریال سوءاستفاده مالی توسط کارشناسان در فرایند قاچاق محموله‌های دام مولد کشف شده که این میزان با توجه به سوءاستفاده قاچاقچیان از منابع اعتباری بانک‌ها و تسهیلات اعطایی به دامداران افزایش خواهد یافت.
 
رئیس کل دادگستری استان فارس با تاكيد بر اينكه ميزان دقيق سواستفاده اين افراد توسط کارشناسان در دست بررسی است، بیان كرد: روز گذشته ضمن بازداشت پنج تن از عوامل این قاچاق سازمان یافته با دستور قضایی متهمین با نظارت بازپرس ویژه دادسرای انقلاب اسلامی شیراز پس از تفهیم اتهام روانه زندان شدند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
740 کلیک ها  سه شنبه, 02 آذر 1400 08:56
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا