لزوم ارتقاء مشاوره پیش از ازدواج

لزوم ارتقاء مشاوره پیش از ازدواج
   
لزوم ارتقاء مشاوره پیش از ازدواج |||| ||||

نشست تخصصی مدیران نمایندگی های بهار نکو درخصوص ارتقاء مشاوره ، رویکرد گسترش تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی در شیراز برگزار شد.

 
به گزارش راستین آنلاین این نشست که با حضور مدیران نمایندگی های ۲۷ شهرستان در ۹ منطقه فارس اجرا شد، افزایش استقلال ، گسترش شعب مشاوره در مناطق محروم و نیازمند راهنمایی حین و بعد از ازدواج از اهم مباحث مطرح شده در راستای تقویت تحکیم بنیان مقدس خانواده قرار گرفت. 
 
عباس حمزه ای مدیر دفتر ارتباطات و امور نمایندگی های بهارنکو در فارس با بیان اینکه بهارنکو، باغ سبزی است به سوی شروع زندگی سالم، گفت: حضور مشاوران متخصص حوزه ازدواج و خانواده در شهرستان های فارس به انتخاب صحیح زندگی و تربیت فرزندان شایسته در جامعه پرآسیب امروز کمک بسزایی می کند.
او همچنین پس از ارائه راهکارهای مدیران نمایندگی ها، جهت بهتر برگزار شدن کلاسها و مشاوره الزامی زوجین در حین عقد بیان داشت: با توجه به امر مهم مشاوره خانواده پیش، حین و پس از ازدواج، مشاورین متخصص این حوزه فعالیت های خود را در زمینه انتخاب همسر، همسرداری، خانواده درمانی، مهارت های زندگی، مشاوره های حقوقی و تحصیلی،آزمون های روانشناختی، روانپزشکی بالینی، درمان اختلالات جنسی و کارگاه‌های تخصصی ارائه می دهند. 
گفتی است طبق ماده ۳۸ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است در اجرای آموزش‌های حین ازدواج، محتوای تدوین شده توسط شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی را در زمینه بهداشت و سلامت باروری و فرزندآوری عینا آموزش داده و آموزش های اخلاقی، حقوقی و روانشناسی حین ازدواج را به نهاد رهبری دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور واگذار کند.
بر همین اساس حمزه ای با تاکید بر اینکه بهارنکو به عنوان متولی شروع این طرح در کشور از سوی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همچنین اولین و تنها مجری برگزارکننده کلاس های الزامی پیش از ازدواج که در اسفند ۱۳۸۹ راه اندازی شد، افزود: ۹ موسسه از این گروه موسسات حامی خانواده می کوشند تا اطلاعات و آگاهی های لازم را در اختیار دختران و پسران آماده ازدواج و خانواده ها قرار دهند.
وی ادامه داد؛ طرح مشاوره الزامی قبل از عقد با هدف کاهش آمار طلاق و تلاش در جهت بهبود وضعیت کانون خانواده، از طریق آگاه سازی جوانان به این پیوند الهی صورت می پذیرد. 
مدیر دفتر ارتباطات و امور نمایندگی های بهارنکو اظهار امیدواری کرد؛ بهارنکو در صدد است تا با همکاری شبکه های بهداشت علوم پزشکی، موسسات خود را جهت دسترس پذیری هر چه بیشتر داوطلبین ازدواج در سراسر استان گسترش و ارتقا بخشد .
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
641 کلیک ها  شنبه, 22 آبان 1400 09:13
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا