• معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس خبر داد:

خسارت هنگفت در انتظار متخلفین / اقدام بی سابقه در رفع تصرف اراضی ملی

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در قلات و رفع تصرف 150 هکتار اراضی خبر داد.

به گزارش راستین آنلاین علی فاتحی با اشاره به اجرای تبصره ۲ ماده 10 قانون حفظ باغات، گفت: در اجرای این تبصره در شش ماهه اول امسال ۱۳۰۰ مورد از جمله باغ شهرهای مناطق صدرا، دوکوهک، سیاخ دارنگون، داریون، کودیان، هماشهر و... را داشتیم که شاهد ده درصدی افرایش اجرا بودیم، به طور مثال ۱۵۰ هکتار از ساخت و سازهای غیرمجاز در قلات مربوط به تپه سبز که شامل 750 قطعه بود، تخریب شدند. 
این مقام قضایی بیان کرد: با پیگیری و حمایت های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس طی اقدامی بی سابقه در نیمه اول امسال در فارس یک میلیون و ۳۶۵ هزار مترمربع از اراضی دولتی که احکام قطعی داشتند اجرا شده و ۸۵۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی و ۹۵ هکتار در مناطق چهارگانه رفع تصرف شده اند، که بیشترین میزان آنها در شهرستانهای شیراز، فسا، جهرم و مرودشت بوده است.
وی اظهار داشت: رسانه ها باید با آگاهی بخشی، مردم را از عواقب تغییر کاربردی اراضی ها آگاه سازند تا آنها بدانند انجام تغییر کاربری و ساخت و ساز بدون مجوز، اقدامی مجرمانه است که علاوه بر تخریب، خسارت هنگفتی را برای متخلفین به همراه خواهد داشت. 
فاتحی عنوان کرد: ساخت و ساز نیازمند استعلامات است، مردم باید برای اطلاع از مجوزها از امور اراضی، بنیاد مسکن و دیگر مراجع مربوطه استعلام بگیرند تا مطمئن شوند ممنوعیت قانونی برای ساخت و ساز وجود ندارد. 
معاون قضایی دادگستری فارس با بیان اینکه مردم می توانند نقش موثری در جلوگیری از اقدامات غیرقانونی داشته باشند، اظهار کرد: مردم می توانند هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی را از طریق سامانه جامع اطلاعات مردمی قوه قضاییه (سجام) به آدرس sajam.adliran.ir اطلاع رسانی کنند تا دستگاه قضایی بعد از راستی آزمایی گزارشات، اقدامات قانونی را در مورد آنها انجام دهد.
وی هشدار داد: مردم فریب تبلیغات بعضی مشاورین املاک و سایت‌ها را نخورند و پیش از هر معامله از عواقب آن مطلع شوند.
فاتحی افزود: در صورتی که معامله ای بدون مجوز صورت گرفته باشد و خریدار بی اطلاع باشد، امکان انحلال عقد از طرق قانونی وجود دارد اما شهروندان در درجه اول از قوانین معامله آگاه و سپس در مقابل پیشنهادات وسوسه برانگیز مراقب باشند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
336 کلیک ها  دوشنبه, 17 آبان 1400 18:31
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا