اورژانس هوایی شیراز ناجی مادر باردار ۱۸ ساله شد

اورژانس هوایی شیراز ناجی مادر باردار ۱۸ ساله شد
   
اورژانس هوایی شیراز ناجی مادر باردار ۱۸ ساله شد |||| ||||

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: بالگرد اورژانس ۱۱۵ شیراز برای نجات جان مادر باردار پرخطر از روستای رودریش مارگون به استان یاسوج اعزام شد.

به گزارش راستین آنلاین محمد جواد مرادیان در تشریح این خبر، گفت: ساعت ۱۰ و ۲ دقیقه صبح امروز در پی درخواست کمک برای انتقال خانم باردار ۱۸ ساله (مادر پرخطر) از یاسوج (روستای رودریش مارگون)، بلافاصله بالگرد اورژانس هوایی ۱۱۵ شیراز به سمت استان یاسوج به پرواز درآمد.

او با اشاره به نیاز فوری به خدمات پزشکی، افزود: امدادگران اورژانس فارس پس از رسیدن بر بالین این مادر باردار و پس از معاینات اولیه و اقدامات اولیه مناسب بارداری بدلیل نیاز خدمات فوق تخصصی، وی را به به بیمارستان امام سجاد یاسوج منتقل کردند.

مرادیان یادآورشد: بالگرد هوایی فوریت پزشکی در استان فارس خدمتی بی نظیر و شایسته وزارت بهداشت است که تاکنون با به پرواز درآمدن و انتقال سریع بیماران، مصدومان و مادران باردار از نقاط مختلف استان توانسته نجات بخش جان آنان را در شرایط سخت و اورژانسی باشد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از ابتدای امسال سه بالگرد تحت اختیار اورژانس فارس که در شهر‌های شیراز، آباده و داراب مستقر هستند، ۷۳ بار برای ۷۶ بیمار اورژانسی به پرواز درآمدند.

مرادیان بیان کرد: با استقرار دو فروند بالگرد نیز در شهرستان‌های لارستان و جهرم، در مجموع پنج فرورند بالگرد اورژانس در استان فارس فعال است که تمام استان فارس را تحت پوشش امداد هوایی قرار داده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه اظهار کرد: استان فارس با دارا بودن ۲۲۰ پایگاه زمینی، پنج پایگاه هوایی، دو پایگاه موتوری و دو پایگاه اتوبوس آمبولانس به صورت شبانه روزی آماده خدمت به هم استانی‌ها در شرایطی اورژانسی است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
528 کلیک ها  یکشنبه, 16 آبان 1400 15:38
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا