اجرای طرح تحول خوابگاه‌ دانشجویان فنی و حرفه‌ای فارس

اجرای طرح تحول خوابگاه‌ دانشجویان فنی و حرفه‌ای فارس
   
اجرای طرح تحول خوابگاه‌ دانشجویان فنی و حرفه‌ای فارس |||| ||||

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با اشاره به اجرای طرح تحول، ارتقاء و بهسازی فضاهای دانشجویی در این دانشگاه، گفت: برای اجرای این طرح بیش از ۲۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

به گزارش راستین آنلاین نادر امیدوار سه‌شنبه ۱۱ آبان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح تحول، ارتقاء و بهسازی فضاهای دانشجویی، با محوریت ارتقاء خوابگاه و سلف سرویس اجرایی شده است، گفت: این طرح از بهمن ماه ۹۶ با همکاری صندوق رفاه دانشجویی و پیگیری معاونت فرهنگی و دانشجویی و مدیرکل دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، در استان فارس کلید خورد.

وی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح، هر ۱۳ دانشکده و آموزشکده دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس به طور جداگانه با صندوق رفاه دانشجویی قرارداد منعقد کرده و نسبت به تعمیر، بازسازی و ارتقاء سطح کیفی فضاهای دانشجویی از جمله خوابگاه و سلف سرویس اقدام کردند.

امیدوار با بیان اینکه بالا بردن کیفیت زندگی دانشجویی، کیفیت طبخ غذا و همچنین بالا بردن سطح رفاهی دانشگاه و تجهیزات خوابگاهی از اهداف طرح تحول، ارتقاء و بهسازی فضاهای دانشجویی است، افزود: اجرای این طرح در آموزشکده فنی و حرفه ای پسران استهبان، آباده، مرودشت، فسا، داراب، ممسنی، لارستان، شهید باهنر و شهید رجایی شیراز و همچنین آموزشکده های دختران کازرون، اقلید، شیراز و نی ریز، اجرا شده و در این ارتباط از همراهی و تلاش روسا و معاونان دانشجویی و فرهنگی این آموزشکده ها قدردانی می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس همچنین گفت: در راستای طرح ارتقاء خوابگاه های دانشجویی و سلف سرویس واحدهای دانشگاهی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس خوشبختانه شاهد حمایت خیران نیک اندیش استان فارس بودیم.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح، بالغ بر ۲۰ هزارمترمربع سرامیک موجود در بخش‌های مد نظر با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان تعویض شد، گفت: خرید و نصب تجهیزات خوابگاه ها، آب تصفیه کن مرکزی صنعتی، آب سردکن صنعتی، مولد آب جوش، یخچال، کولر، فرش و سایر موارد مرتبط با خوابگاه ها با هزینه ای بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان انجام شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس گفت: در قالب این طرح، نوسازی موتورخانه شامل شوفاژ، مجتمع خوابگاه‌ها نیز در برنامه قرار گرفت و با اعتبار چهار میلیارد تومانی در برخی از دانشکده های ۱۳ گانه استان فارس انجام شده است.

امیدوار نوسازی و بهسازی کل تجهیزات و فضای فیزیکی سلف‌سرویس دانشجویان این دانشگاه را از اقدامات اجرایی شده اعلام و اضافه کرد: تنها بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان برای تعویض و نوسازی تجهیزات مختلف منجمله میز و صندلی‌ها، هزینه شده است.

وی گفت: با اجرای طرح تحول، ارتقای و بهسازی فضاهای دانشجویی شامل خوبگاه ها و سلف سرویس، ظرفیت پخت روزانه غذا در دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز به عنوان مرکز دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس به دو برابر افزایش یافته و ظرفیت آن به  ۱۰ هزار پخت در روز رسید.

امیدوار بیان کرد: در راستای اجرای طرح ارتقاء خوابگاه ها، تجمیع پخت دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای در شهرهای شیراز و نی ریز و استهبان انجام شد که علاوه بر صرفه جویی در استفاده از نیروی انسانی، کاهش استفاده از حامل های انرژی و افزایش کیفیت پخت غذا را به همراه داشته است.

این مقام مسئول گفت: با اجرای این طرح رتبه سلف سرویس و خوابگاه های دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای استان فارس از پنج به یک، دو، سه و چهار ارتقاء یافت. البته در این موضوع هنوز با استانداردها و دانشگاه های مادر فاصله داریم و باید نسبت به ارتقاء بیش از پیش سلف سرویس و خوابگاه های دانشجویی واحدهای دانشگاهی دانشگاه فنی و حرفه ای در استان فارس اقدام شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای فارس گفت: در حال حاضر تعداد متقاضی تخت های خوابگاهی در این دانشگاه نسبت به تخت های موجود بسیار بالا است که در این بخش نیز نیازمند ساخت خوابگاه های بیشتر و افزایش تخت های خوابگاهی به ویژه در دانشکده فنی و حرفه ای شهر شیراز هستیم.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
269 کلیک ها  سه شنبه, 11 آبان 1400 13:49
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا