تشريح اقدامات حوزه جهاد و شهادت شهرداری صدرا/جمع آوری اسامی خانواده های معظم شهدا

تشريح اقدامات حوزه جهاد و شهادت شهرداری صدرا/جمع آوری اسامی خانواده های معظم شهدا
   
تشريح اقدامات حوزه جهاد و شهادت شهرداری صدرا/جمع آوری اسامی خانواده های معظم شهدا |||| ||||

شهردار صدرا با بيان اقدامات مختلف در حوزه زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت به تشريح اقدامات شهرداري صدرا در اين حوزه پرداخت.

 
به گزارش راستین آنلاین بهزاد پرنيان با توجه به جديدالتأسيس بودن شهر صدرا و سكونت خانواده هاي معظم شهداي شهرهاي مختلف ايران اسلامي در صدرا و مهاجرت مستمر آنان گفت: هيچ يك از دستگاههاي متولي، اطلاعات كاملي از خانواده هاي معظم شهداي ساكن در شهر صدرا در اختيار نداشتند، لذا شهرداري صدرا با فراخوان عمومي، ارتباط با مساجد، محله ها و همكاري بنياد شهيد و امورايثارگران در مرحله اول توانست بانك جامعي از اطلاعات ۱۱۲ شهيدي كه خانواده آنان در شهر صدرا ساكن هستند را تهيه کرد.
او افزود : با مراجعه به منازل تك تك اين افراد اطلاعات آنان را جمع آوري و آن را در سايت سازمان فرهنگي، اجتماعي، ورزشي شهرداري صدرا بارگذاري کرد تا اين اطلاعات همواره در اختيار عموم مردم قرار گيرد.
همچنین تهيه صفحه شهداي شهر صدرا در اينستاگرام و معرفي شهداء در گروههاي مجازي نيز به صورت مستمر در حال اجراست.
 
شهردار صدرا با اشاره به فرمان رهبر حكيم انقلاب اسلامي در نامگذاری کوچه‌ها و خیابانهای شهرها به نام شهداء اظهار داشت: شهر صدرا پيشتاز شهرهاي كشور در نامگذاري كوچه ها، خيابانها و معابر شهري بنام شهداي عظيم الشأن است.
 تمام كوچه هايي كه خانواده معظم شهيدي در آن منزل دارند، شناسايي و نام شهيد گرانقدر آنان بر صدر نام كوچه قرار گرفته است كه تاكنون تعداد ۷۰ كوچه بنام اين عزيزان نامگذاري شده است و سازمان فرهنگي شهرداري مأمور شده تا در صورت سكونت دائم خانواده هاي جديد شهداء در شهر صدرا، اطلاعات آنان را دريافت و نام شهيد بر كوچه يا خيابان محل سكونت آنان نقش ببندد. 
 
او ادامه داد :مي توان به جرأت ادعا كرد كه هيچ خانواده شهيد ساكني در شهر صدرا حضور ندارد كه نام و ياد شهيد عزيزشان را در نقطه اي از شهر به يادگار حك ننموده باشيم.
پرنيان با بيان به ضرورت ساخت المان و نمادهاي ايثار و شهادت در شهر افزود: در شهر صدرا هيچ نماد يا اِلماني مربوط به شهداء وجود نداشت. هم اكنون با اعتباري بالغ بر 4 ميليارد ريال ساخت 7 اِلمان شهداي ملي ايران اسلامي توسط پيمانكار آغاز شده است كه هم اكنون كار طراحي، اجرا و نصب اِلمان چهره بين المللي مقاومت سردار شهيد حاج قاسم سليماني پايان يافته و ساير اِلمان ها نيز در حال ساخت است.
او با اعلام خبر ساخت تابلو از تصاوير شهداي عظيم الشأن در بلوارهاي شهر صدرا گفت: تاكنون 110 تابلو از تصاوير شهداي عزيز با اعتباري بالغ بر 1.5 ميليارد ريال ساخته و زينت بخش بلوارهاي اصلي و خيابان هاي شهر صدرا شده است كه اجراي نور آن توسط پيمانكار در حال اتمام است.
وي با اشاره به حضور دو شهيد گمنام در شهر صدرا بيان داشتند: به رسم ميزباني از شهداي عظيم الشأن گمنام، فاز دوم محوطه سازي يادمان شهداي گمنام با اعتباري بالغ بر ده ميليارد ريال آغاز شده كه اگر تعلل پيمانكار و نوسانات بازار نبود هم اكنون شاهد اتمام عمليات اجرايي آن بوديم. اما هم اكنون ضمن خلعيت پيمانكار و ضبط ضمانتنامه ، تكميل 50 درصد باقي مانده در حال اجراست و در روزهاي آتي شاهد نصب برج نوري و ساير موارد آن مي باشيم. 
همچنين عمليات ساخت و تكميل و تجهيز سرويس بهداشتي جهت استفاده زائران در مجاورت يادمان شهداي گمنام با اعتباري بالغ بر 3.5 ميليارد ريال در حال اتمام است.
 
شهردار صدرا با تأكيد بر لزوم فرهنگ سازي و توسعه و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت افزود: در كنار فعاليت هاي عمراني ضمن سركشي مستمر از خانواده هاي معظم شهداء و ايثارگران با همكاري ستاد نمازجمعه شهر صدرا، ناحيه مقاومت بسيج حضرت اميرالمؤمنين(ع) صدرا ، پايگاههاي مقاومت و مساجد برنامه هاي متنوع فرهنگي، مسابقات كتابخواني، يادواره هاي شهداء، تكريم خانواده شهدا و دهها برنامه مختلف مرتبط با حوزه شهداء برگزار و اقدامات مؤثري در بين آحاد مردم انجام شده است.
وي خاطرنشان ساخت اين اقدامات در شهر صدرا ادامه خواهد يافت.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
604 کلیک ها  دوشنبه, 10 آبان 1400 20:29
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا