جلوگیری از راه های سو استفاده با تکمیل کاداستر اراضی ملی و منابع طبیعی فارس

جلوگیری از راه های سو استفاده با تکمیل کاداستر اراضی ملی و منابع طبیعی فارس
   
جلوگیری از راه های سو استفاده با تکمیل کاداستر اراضی ملی و منابع طبیعی فارس |||| ||||

مدیرکل ثبت استان در جلسه شورای اداری اداره کل ثبت فارس  که با حضور رؤسای ادارات ثبت اسناد و املاک تابعه استان برگزار شد گفت :  با تکمیل کاداستر اراضی ملی و منابع طبیعی فارس تا پایان سال جاری راه های سوء استفاده افراد فرصت طلب را سد خواهیم کرد .

به گزارش راستین آنلاین، سید مهدی هاشمی  دفاع از بیت المال  را در این حوزه از برنامه های خود دانست و افزود :  جلسات مستمر با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در ماه های اخیر و برنامه ریزی های صورت پذیرفته که به منظور تشکیل کارگروه های حد نگاری نقش مؤثری در این زمینه ایجاد خواهد کرد .

در این نشست ها که به صورت برنامه زمان بندی شده و طی 3 روز انجام شد آمار عملکرد ادارات تابعه ثبت استان در زمینه تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی، صدور اسناد مالکیت کاداستری، میزان پرونده های اجرایی تشکیلی و مختومه و نحوه تعامل این ادارات با دیگر سازمان ها به منظور صدور اسناد مالکیت دولت مورد بازبینی قرار گرفت.

 

 مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس با اشاره به دستورالعمل های سازمانی، سرعت بخشی به فرایندهای ثبتی و ارائه خدمات بهینه به مردم شریف استان را هدف نهایی این مجموعه برشمرد و تصریح نمود: با توجه به مهلت باقی مانده تا پایان سال برنامه ما طی طریق در مسیر برنامه های ابلاغی سازمان، رفع معضلات احتمالی در مسیر ارائه خدمات ثبتی و ارتقای کمی و کیفی شاخص های ارائه خدمت به مردم شریف استان خواهد بود.   

 

او تلاش مستمر ادارات تابعه ثبتی استان و تعامل مطلوب با ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، اوقاف و امور خیریه، نیروهای مسلح و دیگر ارگان ها و سازمان های دولتی در راستای تفاهم نامه های منعقده با هدف مستند سازی و صدور اسناد مالکیت آن ها را خواستار شد و افزود: الزامات قانون جامع حد نگار ایجاب می نماید با اجرای صحیح طرح کاداستر شفافیت در مالکیت ها را دنبال نماییم و این امر تلاش مضاعف کارشناسان کاداستر ادارات تابعه ثبتی استان و تعامل مطلوب با دیگر سازمان های مرتبط را می طلبد.

 

قابل ذکر است در ادامه این جلسات عملکرد ادارات تابعه ثبتی استان در بخش های مختلف طی مدت سپری شده از سال جاری به تفکیک مورد بازبینی قرار گرفت و معاونین امور املاک و کاداستر، سرپرست معاونت امور اسناد و رییس اداره کاداستر و نقشه برداری اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس نکات لازم را به حاضرین ارائه کرد.

گفتنی است جلسه شورای اداری اداره کل ثبت فارس با حضور رؤسای ادارات ثبت اسناد و املاک تابعه استان برگزار شد .

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
158 کلیک ها  پنج شنبه, 06 آبان 1400 11:04
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا