برگزاری دوره آموزش تخصصی"سامانه اسکان اضطراری" جمعیت هلال احمر فارس

برگزاری دوره آموزش تخصصی"سامانه اسکان اضطراری" جمعیت هلال احمر فارس
   
برگزاری دوره آموزش تخصصی"سامانه اسکان اضطراری" جمعیت هلال احمر فارس |||| ||||

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس از برگزاری دوره تخصصی "سامانه اسکان اضطراری" ویژه مسئولین امداد و کارشناسان شعب جمعیت فارس خبر داد.

به گزارش راستین آنلاین مهدی خوبیار با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از وظایف مهم جمعیت هلال‌احمر در زمان بروز حوادث و موقعیت‌های اضطراری خدمت‌رسانی دقیق و آرامش بخشی به بازماندگان و آحاد مردم است.
خوبیار با تاکید بر فراگیری مطلوب کار با سامانه اسکان اضطراری مسئولین امداد و همچنین کارشناسان و امدادگران شعب جمعیت هلال احمر استان فارس، بیان کرد: سامانه جامع اسکان و تغذیه اضطراری (در مواقع بحران) ، مشتمل بر ماژول‌های نرم‌افزاری با رویکردهای ایجاد زیرساخت جامع اطلاعات، ارزیابی و ایجاد شناسنامه امدادی خانوار و توزیع اقلام امدادی می‌باشد. 
وی ادامه داد: این فرآیند به صورت ساده‌سازی شده جهت عملیاتی شدن سامانه، در قالب نسخه تلفن همراه نیز توسعه یافته است. 
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس افزود: این سامانه با هدف امدادرسانی هرچه سریعتر به وسیله‌ی خودکارسازی فرایندها، شفاف‌سازی و مستندسازی فرایند ثبت اطلاعات آسیب‌های وارده به خانوار آسیب‌دیده، توزیع اقلام امدادی و کمک های مردمی و بین المللی به خانوارها و ارتباطات لحظه‌ای آن با اقلام امدادی موجود در انبار و جلوگیری از اتلاف زمان و منابع و کاهش هزینه‌ها و تسریع در پاسخگویی از طریق الکترونیکی‌سازی فرایندها، توسعه یافته است. 
خوبیار اذعان کرد: در ساختار فناوری اطلاعات این فرایند، می توان تخصیص انواع اقلام امدادی درگیر در حوادث را نیز ثبت و پیگیری کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارزیابی شعب طبق شاخص های در نظر گرفته شده در شش ماهه نخست سال جاری بر ثبت اطلاعات امدادگران در سامانه و تکمیل پرونده های امدادگران تاکید کرد.
مهدی خوبیار جذب امدادگر در شعب را مهم دانست و گفت: واحد امداد و نجات به عنوان پیشانی جمعیت هلال احمر خصوصا در شعبی که دارای پایگاه های بیشتری هستند باید بیش از پیش تقویت شود.
خوبیار در ادامه به چک کردن موتور پمپ ها، موتور برق ها، زنجیر چرخ ها، لجستیک، فنی امدادگران، پنجشنبه های امدادی، دوره های بازآموزی در شعب و تویع 8 سیم کارت ثریا بین شعب اشاره و تاکید نمود.
گفتنی است دوره آموزشی سامانه اسکان اضطراری به دلیل رعایت پرتوکل های بهداشتی در سه روز به تفکیک شعب در سه بخش در مرکز استان برگزار گردید.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
553 کلیک ها  سه شنبه, 04 آبان 1400 13:08
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا