حریق گسترده در کارخانه تصفیه روغن اطفا شد

حریق گسترده در کارخانه تصفیه روغن اطفا شد
   
حریق گسترده در کارخانه تصفیه روغن اطفا شد |||| ||||

رییس سازمان آتش‌نشانی شیرازگفت : سرعت عمل ۴۰ آتش نشان از هفت ایستگاه آتش نشانی از بروز فاجعه ای بزرگ جلوگیری کرد.

 
به گزارش راستین آنلاین  محمد هادی قانع در شامگاه چهار شنبه ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۰ اظهار داشت: آتش سوزی گسترده و حساس مخازن در کارخانه تصفیه روغن به گونه ای رخ داد که وجود مخازن و حوضچه های تصفیه روغن و همچنین مجاورت کارخانه ای دیگر با همین کاربری با محل حادثه رخ داد فاجعه ای جدی هشدار می داد.
 
وی افزود: این حادثه ساعت ۲۱:۲۸ دقیقه امشب اتفاق افتاد و علت حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی است.
 
قانع با بیان اینکه حجم آتش بسیار بالا بود، اضافه کرد: به علت وجود مخازن تصفیه روغن و شعله های سرکش آتش، ۸ خودرو اطفایی شامل خودروهای فوم رسان، آب رسان، نوررسان و خودرو های حامل سیستم تنفسی با ۴۰ آتش نشان در محل حادثه حضور داشتند و به دلیل نشت روغن از مخازن هر بار با خنک سازی و آبرسانی به مخازن دوباره شعله وری حریق را شاهد بودیم. 
 
 با وجود مخازن متعدد در این کارخانه ۶۰۰ متری و کارخانه ای با همین کاربری در مجاورت محل حادثه، نگرانی ما بر این بود که میزان حرارت افزایش پیدا کرده و فاجعه ای بزرگ رخ دهد که خوشبختانه با مدیریت دقیق عملیات و عملکرد موفق تیمهای اطفایی متخصص این نگرانی رفع و شعله های سرکش آتش کنترل و مهار شدند.
 
رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز تاکید کرد: بعد از خاموشی آتش کار لکه‌گیری شعله‌های برجای مانده و مستعد شعله‌ورسازی مجدد انجام شد که با اتمام این عملیات، امکان براورد خسارت های وارده به این محل انجام می پذیرد.
 
گفتنی است این حادثه هیچ مصدومی در بر نداشت.
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
503 کلیک ها  پنج شنبه, 29 مهر 1400 00:36
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا