بدهی میلیاردی شهرداری شیراز به مرکز ماده ۱۶بهزیستی فارس

بدهی میلیاردی شهرداری شیراز به مرکز ماده ۱۶بهزیستی فارس
   
بدهی میلیاردی شهرداری شیراز به مرکز ماده ۱۶بهزیستی فارس |||| ||||

مرکز ماده ۱۶بهزیستی استان فارس یک مرکز جامع درمانی اعتیاد است که به‌صورت خاص به ساماندهی معتادان متجاهر می‌پردازد و شهرداری شیراز مبلغ بیش از ۲ میلیارد تومان به این مراکز درمان و ترک بابت نگهداری و درمان معتادان متجاهر، بدهکار است.

 
به گزارش راستین آنلاین معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان فارس امروز دوشنبه26مهر در نشست مجازی با خبرنگاران از فعالیت دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با هدف ارتقای سلامت اجتماعی و پیشگیری از بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی خبر داد.
 
محمد رضا هوشیار گفت :این سازمان در سه حیطه پیشگیری ،درمان و کاهش آسیب فعالیت دارد.
 
او با بیان اینکه بخش پیشگیری در زمینه آگاه سازی و بحث درمان به صورت درمان دارویی است، عنوان کرد : ۲۱ مرکز درمان سرپایی تحت نظارت بهزیستی در فارس وجود دارد و مراکز غیر دارویی و اقامتی نیز در فارس فعال هستند.
 
هوشیار در ادامه سخنان خود به فعالیت مرکز ماده ۱۶بهزیستی اشاره کرد و افزود: هدف آن ساماندهی معتادان متجاهر بوده و سال ۹۶مدیریت آن به بهزیستی استان واگذار شده است .
 
او ضمن اینکه این مجموعه یک مرکز جامع درمانی اعتیاد است که به‌صورت خاص به این آسیب اجتماعی می‌پردازد ،تصریح کرد : شهرداری شیراز مبلغ بیش از ۲ میلیارد تومان به مراکز درمان و ترک اعتیاد ماده ۱۶ تحت نظارت بهزیستی استان بابت نگهداری و درمان معتادان متجاهر، بدهکار است.
 
 
هوشیار با بیان اینکه بر اساس قانون، تأمین اعتبار هزینه نگهداری و درمان معتادان متجاهر بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر است، تاکید کرد که برای مدیریت و خدمات‌دهی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، در نظر گرفتن اعتبارات ویژه ضرورت دارد.
 
او همچنین با بیان اینکه مهمترین مسئله برای نگهداری معتادان متجاهر اختصاص اعتبارات و بودجه است، عنوان کرد: نگهداری معتادان متجاهر توسط بخش خصوصی انجام و عدم پرداخت بدهی موجب بروز مشکلات برای مراکز ماده ۱۶ تحت نظارت بهزیستی می‌شود.
 
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی فارس با بیان اینکه هزینه نگهداری هر معتاد متجاهر در این مراکز روزانه ۳۵ هزار تومان است، تصریح کرد: ماهانه یک میلیون تومان برای هر فرد هزینه می‌شود.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
463 کلیک ها  دوشنبه, 26 مهر 1400 18:21
این مورد را ارزیابی کنید
(4 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا