طرح حافظان شهر من ،راهبردی برای کاهش ۵۰ درصدی حریق مراتع

طرح حافظان شهر من ،راهبردی برای کاهش ۵۰ درصدی حریق مراتع
   
طرح حافظان شهر من ،راهبردی برای کاهش ۵۰ درصدی حریق مراتع |||| ||||

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز با اتمام طرح حافظان شهر من و پایان فصل گرما در بیان اثر بخشی موفق این طرح بر حریق مراتع و فضای سبز عنوان کرد: این طرح از سال ۱۳۹۹ در جهت مقابله با آتش سوزی های مراتع و فضای سبز توسط سازمان آتش‌نشانی شیراز تدوین و به تصویب وزارت کشور رسانده شد و پس از آن، دستورالعمل طرح حافظان شهر من در سطح کشور به اجرا درآمد.

 
به گزارش راستین آنلاین محمد هادی قانع افزود: این طرح با شروع فصل گرما و افزایش آتش سوزی های مراتع و فضای سبز به صورت متوالی در دو سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ توسط سازمان آتش‌نشانی شیراز و در بازه زمانی شش ماهه با پنج محوریت پیش آگاهی، پیشگیری، کشف، اطفای حریق و عملیات پس از اطفا، اقدامات و همپوشانی های لازم را در عملیات های مربوطه به انجام رساند.
 
رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز مهمترین بخش طرح حافظان شهر من را پیشگیری معرفی و ادامه داد:نیروهای داوطلب، کارشناسان پیشگیری و آموزش این سازمان با حضور در مکان های ناایمن اعلام شده توسط شهروندان و با آموزش های مجازی و برگزاری وبینار در جهت کاهش حوادث تلاش کردند.
 
وی در نتیجه گیری این طرح با نزدیک شدن به پایان فصل گرما یادآور شد: در سال 1399 تعداد 2429 عملیات مرتبط با فضای سبز( زمین های بایر، درختان، زمین های محصور، دامنه های کوه، فضای سبز میدان و بلوار ها ، باغ ها و ...) توسط نیروهای آتش نشان انجام شد و در بازه زمانی شش ماهه نخست سال 1400 این عملیات ها به تعداد 1242 مورد کاهش یافت.
 
این مقام مسئول افزود: امسال بر خلاف سال گذشته با کاهش بارندگی ها، پوشش های گیاهی سریع تر خشک شده و در ماه های اردیبهشت و خرداد ماه حوادث مربوط به حریق مراتع به اوج خود رسید و در خصوص تاثیر طرح حافظان شهر من بر حوادث می توان گفت این طرح با اقدامات پیشگیرانه ای که توسط تیم های کارشناسی سازمان و همکاری گروه‌های داوطلبان انجام گرفت و کاهش تعداد حریق های زمین های غیر محصور با حذف پوشش های گیاهی خطرساز، از 899مورد در سال گذشته به 330 مورد در سال جاری تاثیر قابل توجهی را در کاهش حریق های فضای سبز و مراتع داشت.
با توجه به اهمیت حوزه پیشگیری در کاهش حوادث و توجه ویژه به آن در سازمان آتش نشانی شیراز جشنواره شهر ایمن با مشارکت شهروندان در شش محور از مهرماه آغاز و تا پایان اسفندماه سال جاری ادامه دارد. 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
434 کلیک ها  شنبه, 17 مهر 1400 11:04
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا