توانمندسازی زندانیان در گرو حرفه‌آموزی و اشتغالزایی است

توانمندسازی زندانیان در گرو حرفه‌آموزی و اشتغالزایی است
   
توانمندسازی زندانیان در گرو حرفه‌آموزی و اشتغالزایی است |||| ||||

مدیرکل زندان های فارس ضمن تشریح سیاست اشتغال 80 درصدی و حرفه آموزی 60 درصدی و اثرات ثمربخش این موضوع در توانمندسازی زندانیان و درآمدزایی برای آنها، نقاط ضعف و موانع پیش روی برخی زندان ها را بررسی و راهکارهای حصول به این سیاست را تبیین کرد.

به گزارش راستین آنلاین اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس در نشست شورای اداری زندان های فارس بر تحقق اولویت های دوازده‌گانه سازمانی با استفاده از بسیج تمام امکانات و ظرفیت های موجود همچنین اولویت های مورد توجه مدیریت سازمان با توجه به سند تحول قضایی تأکید کرد.

 
مدیرکل زندان های فارس همچنین نکات مورد تأکید رئیس سازمان زندان ها در جلسه ویدئو کنفرانس مدیران کل استان ها، را مطرح و تأکید کرد: همه نکات کاربردی، مورد توجه رؤسای زندان ها و نصب العین قرار گرفته و عملیاتی شوند.
 
وی رعایت حقوق شهروندی زندانیان، حمایت مادی و معنوی از خانواده های بی بضاعت زندانیان، مطالعه و اجرای مفاد آیین نامه جدید سازمان، مستندسازی اقدامات و فعالیت های زندان ها و استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه ها را مورد توجه قرار داد.
 
ابراهیمی اظهار داشت: از بخشی نگری در اجرای فرایندها و اولویت ها پرهیز، و رؤسای زندان ها ملزم به اجرای تمام سیاست های سازمانی و اعمال خلاقیت در نحوه اجرا تا تحقق اهداف سازمانی هستند.
 
مدیرکل زندان های فارس ضمن تشریح سیاست اشتغال 80 درصدی و حرفه آموزی 60 درصدی و اثرات ثمربخش این موضوع در توانمندسازی زندانیان و درآمدزایی برای آنها نقاط ضعف و موانع پیش روی برخی زندان ها را بررسی و راهکارهای حصول به این سیاست را تبیین کرد.
 
وی یادآور شد: تحقق اشتغال 80درصدی با استفاده از ظرفیت بنیاد تعاون، انجمن حمایت و زندان ها با توجه به برش تعیین شده توسط سازمان از دیگر موضوعات مورد تأکید است و هیچ کدام از اولویت های سازمانی نباید مغفول مانده و همه ابعاد اولویت های سازمانی می بایست مورد توجه و پیگیری ویژه قرار گیرد.
 
ابراهیمی در ادامه توجه به بهداشت محیط، سلامت پرسنل و زندانیان در شرایط کنونی شیوع کرونا، متادون درمانی، تفکیک و طبقه بندی زندانیان و امنیت زندان ها و استفاده از ظرفیت کمیسیون عفو استان و دیگر نهادهای حقوقی و ارفاقات قانونی جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها و جلوگیری از اسراف و تبذیر در طبخ و توزیع غذا و توجه خاص به پرسنل اعم از تشویق پرسنل ساعی و برخورد با متخلفین را مورد توجه و تأکید قرار داد.
 
وی اظهار داشت: دستیابی به اهداف سازمانی با کمک گروه های جهادی و مردمی می تواند تسریع گردد و از ظرفیت این گروه ها می بایست در تمام حوزه ها اعم از اشتغال، درمان، فرهنگی، تهیه بسته های معیشتی و آزادی زندانیان استفاده کرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
607 کلیک ها  سه شنبه, 13 مهر 1400 11:58
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا