توسعه گلخانه‌ها با احداث روستا گلخانه در فارس

توسعه گلخانه‌ها با احداث روستا گلخانه در فارس
   
توسعه گلخانه‌ها با احداث روستا گلخانه در فارس |||| ||||

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس با اشاره به نقش پر اهمیت این سازمان در افزایش راندمان و توسعه بهره وری منابع پایه آب و خاک، از احداث روستا گلخانه‌ها در فارس خبر داد.

 
هدایت‌الله رحیمی تصریح کرد: احداث روستا گلخانه به ۳ مشکل اساسی آب و اشتغال و توسعه بازار به عنوان سه چالش مهم کشور پاسخ مثبت می‌دهد. 
 
به گزارش راستین آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی فارس، او افزود: رویکرد سازمان تعاون روستایی فارس مدیریت بهینه بهره وری در سیستم تولید، افزایش بهره وری آب و خاک و تکمیل زنجیره تولید و صادرات محصولات گلخانه‌ای در راستای اعتلای حداکثری کشاورزی است.
 
به گفته رحیمی، با توجه به کم آبی ، تنها راه تداوم حیات کشاورزی در این استان، توسعه کشت گلخانه‌ای است و از این رو سه مکان در شهرستان‌های کوار، لپویی و فسا به عنوان پایلوت احداث روستا گلخانه‌ای انتخاب شد.
 
او ادامه داد: با استفاده از ظرفیت تعاونی‌های تحت پوشش در فاز یک ۲۰ هکتار فضای گلخانه‌ای در روستای مظفری کوار و ۱۷.۵ هکتار در لپویی زرقان احداث شده و مجوز ۴۰ هکتار فضای گلخانه‌ای در شهرستان فسا نیز اخذ شده و در روند اقدامات قانونی قرار دارد.
 
مدیر سازمان تعاون روستایی فارس خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط سخت آب و هوایی کشور و خشکسالی‌های پی درپی در تکمیل زنجیره تولید و صادرات محصولات گلخانه‌ای کشور، الگوی توامان آب و خاک در الویت قرار دارد تا بتوانیم با سه اصل (تولید اقتصادی)، (حمل و نقل ارزان) و (تعیین بازار هدف) به تثبیت تولید در فصول مختلف دست یابیم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
471 کلیک ها  یکشنبه, 04 مهر 1400 09:08
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا