آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) به عنوان قطب فرهنگی کشور معرفی شود

آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) به عنوان قطب فرهنگی کشور معرفی شود
   
آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) به عنوان قطب فرهنگی کشور معرفی شود |||| ||||

آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) باید به عنوان قطب فرهنگی شهر، استان و جنوب کشور و حتی تمام کشور مطرح شود و نسخه های قرآنی استاد «نعمتی» با هنر خوشنویسی مورد استفاده موثر در این حرم مطهر قرار بگیرد.

به گزارش راستین آنلاین حجت الاسلام «ابراهیم کلانتری»، امروز (چهارشنبه 17 شهریور) در دیدار با استاد «نعمتی»، کاتب قرآن کریم در موزه هنر خطوط خوشنویسی، نسخ و ثلث در شیراز گفت: تلاش های استاد «نعمتی» در نگارش ۲۴ جلد قرآن خطی وادعیه و زیارات به نگارش درآمده وی به خطوط اعلای ثلث و نسخ و ... ارزشمند است.

 
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) افزود: مروجان فرهنگ و هنر اسلامی جایگاه والایی دارند و هنر و تلاش آنها باید مورد توجه و تقدیر قرار بگیرد.
 
وی اضافه کرد: کتابت قرآن، توصیه پیامبر اکرم (ص) است و در عصرنزول وحی، کاتبان کلام وحی همچون حضرت علی بن ابیطالب (ع) نقش ارزشمندی داشتند که موجب شد تا قرآن همواره جاودانه بماند.
 
حجت الاسلام کلانتری تاکید کرد: استفاده از هنر برای خدمت کردن به قرآن کریم اقدام ارزشمندی است و کتابت کلام وحی و خوشنویسی قرآن کریم یکی از کارهای فرهنگی بسیار مهم در زمان های مختلف بوده است که موجب فتح قلوب در اعصار مختلف شده است.
 
وی ادامه داد: هر یک از تابلوهای خط و خوشنویسی و کتابت استاد «نعمتی» یک دنیا حرف دارد و هنر خوشنویسی دارای ارزش شاخص معنوی است.
 
حجت الاسلام کلانتری اضافه کرد: در آستان مقدس حضرت احمد ابن موسی الکاظم (ع) باید پایگاهی خاص برای انجام امور هنری و به ویژه هنر خوشنویسی تعیین شود و آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) باید به عنوان قطب فرهنگی شهر، استان و جنوب کشور و حتی تمام کشور مطرح شود و نسخه های قرآنی استاد «نعمتی» با هنر خوشنویسی مورد استفاده موثر در این حرم مطهر قرار بگیرد.
 
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) تصریح کرد: باید فضایی برای بهره مندی عموم مردم از معارف قرآنی و دیدن آثارهنری و زیارتنامه ها و ادعیه و قرآن های به نگارش درآمده هنرمندانی نظیر استاد «نعمتی» فراهم شود.

موسس و رئیس انجمن قرآن نگاران ایران نیز در این دیدار گفت: بسیاری از آثار قدیمی پیدا و پنهان موجود در حرم شاهچراغ که در زمره میراث ملی ماهستند در انبارها گردوخاک خورده و سابق بر این به آن توجه نشده و لازم است تولیت جدیدکه انسانی مصمم وپیگیرند نسبت به ترمیم، تعمیر و رونمایی و معرفی این آثار همت کنند.

استاد محمد نعمتی اعلام آمادگی کرد که هرکاری که موجب ورنق حرم مطهر شود و اصلاحاتی در ساختار و تشکیلات آن صورت پذیر دریغ نخواهد کرد و گفت: دستی تازه به درون و برون حرم شاهچراغ بکشید تا بدانید که در این مکان چه راز و رمزها و چه پیچیدگی‌ها و دانش‌هایی نهفته است.

او افزود: از متولیان امر حرم شاهچراغ میخواهم شیراز و علمای آن را بهتر بشناسید و افرادی مثل آیت‌الله العظمی محلاتی را که جمله عالمان از این خاندان فقاهت و مرجعیت انسان‌هایی شریف بوده‌اند را بیشتر از پیش تجلیل و معرفی کنید.

نعمتی ضمن اهدای نمونه‌های چاپی ازخط و خوشنویسی و کتابت خود به حجت‌الاسلام کلانتری و همراهان خواستار توجه بیشترتولیت احمدی و محمدی (ع) به هنرمندان شاخص خوشنویسی و کاشیکاران شیرازی ودیگر هنرمندان قدیمی و پیشکسوت هنرهای اسلامی و ایرانی بازمانده و بازنشسته درشیراز و فارس شد.

 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
539 کلیک ها  چهارشنبه, 17 شهریور 1400 14:14
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا