کشف ۵ انبار احتکار فروشگاه های زنجیره ای در شیراز

کشف ۵ انبار احتکار فروشگاه های زنجیره ای در شیراز
   
کشف ۵ انبار احتکار فروشگاه های زنجیره ای در شیراز |||| ||||

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج) شیراز امروز دوشنبه ۱شهریور در جمع خبرنگاران از کشف انبار بزرگ احتکار کالا توسط سربازان گمنام این ناحیه خبر داد .

 
به گزارش راستین آنلاین سرهنگ مجید علیپور گفت: 5 انبار بزرگ احتکار فروشگاه های بزرگ زنجیره ای در شیراز با ارزش بیش از 80 میلیارد تومان و بیش از 100 میلیون تومان کالای قاچاق کشف و با هماهنگی مقامات دستگاه قضایی اعمال قانون شد.
 
او با بیان اینکه  برخی از برند های خاص هایپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای دارای انبار هایی هستند که خلاف ضوابط و مقرارات بوده و به سازمان صمت اعلام نشده  ،افزود :این برند ها  خارج از سیستم توزیع  نگه داری می شدند که به عنوان احتکار کالا تلقی می شوند.
 
به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج) عمده محصولات کشف شده کالا های اساسی و مصرفی مردم است که باعث سودجویی عده ای از افراد شده بود.
 
علیپور رشد فروشگاه های زنجیره ای را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: شاهد هستیم که فروشگاه های زنجیره ای بزرگی روز به روز در نقاط مختلف شهر فعالیت دارند و با تبلیغات وسیع مبنی بر تخفیف ها مردم را تشویق به خرید می کنند اما در کنار ایجاد فرصت های شغلی، مشکلاتی متوجه اینگونه مکان ها است.
 
او ادامه داد: اولین مشکل تخفیف های غیر واقعی است چراکه بعضی از فروشگاه ها با ثبت سفارش از تولید کننده و با وزن در خواستی محصول تهیه می شود و وقتی در معرض فروش قرار می دهند قیمت واقعی با کیفیت و یا مشخصات محصول مطابقت ندارد بنابراین تخفیفات اعلامی واقعی نیست بنابراین فضای رقابتی کاذبی ایجاد می شود لذا لازم متولیان نظارتی اهتمام بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.
 
علیپور با اشاره به همکاری نهاد های مختلف برای جلوگیری از فساد و تخلفات اقتصادی گفت: امیدواریم با همکاری نهاد های نظارتی و هم افزایی بین دستگاه های متولی شاهد قطع دست درازی افراد سودجو از معیشت و سفره مردم باشیم.
 
علیپور در پایان سخنان خودش با اشاره به نقش مهم و موثر مردم در حل مشکلات و معظلات جامعه گفت: ستاد خبری 114 بسیج آماده دریافت هرگونه گزارش مردمی در حوزه های مختلف به خصوص اقتصادی است و هموطنان عزیز می توانند از طریق این شماره تلفن گزارشات خودشان را برای پیگیری اعلام کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
261 کلیک ها  دوشنبه, 01 شهریور 1400 14:34
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا