تعداد تشکلات کارگری و کارفرمایی فارس دوبرابر شد/ رشد ۱۱۳ درصدی تشکل‌ها

تعداد تشکلات کارگری و کارفرمایی فارس دوبرابر شد/ رشد ۱۱۳ درصدی تشکل‌ها
   
تعداد تشکلات کارگری و کارفرمایی فارس دوبرابر شد/ رشد ۱۱۳ درصدی تشکل‌ها |||| ||||

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: طی 8 سال گذشته تعداد تشکلات کارگری و کارفرمایی این استان با رشد بیش از دو برابری از ۴۹۳ مورد به هزار و 52 تشکل افزایش پیدا کرده است.

 
به گزارش راستین آنلاین سهراب مختاری ضمن گرامیداشت سالروز سازمان‌های مردم نهاد ،توسعه تشکلات کارگری و کارفرمایی را مقدمه ایجاد بستری برای مذاکره و پیمانهای دسته جمعی و شرایط کار بهتر برای کارگر و کارفرما و افزایش بهره وری دانست و افزود: هدف از مذاکرات دسته جمعی،پیشگیری و یا حل مشکلات حرفه‌ای یا شغلی و یا بهبود شرایط تولید یا امور رفاهی کارگران است که از طریق تعیین ضوابطی برای مقابله با مشکلات و تامین مشارکت طرفین در حل آنها و یا از راه تعیین و یا تغییر شرایط و نظایر اینها، در سطح کارگاه، حرفه و یا صنعت ، با توافق طرفین تحقق می یابد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: مشارکت های مردمی و گفتگوهای اجتماعی از ضروریات مورد توجه دولت‌ها بویژه طی سنوات اخیر بوده است.
وی با بیان اینکه ثبت رویداد تقویمی ۲۲ مرداد ماه بعنوان روز ملی تشکلها بر همین پایه مهم صورت پذیرفته است گفت: رهاورد این دستور کار در اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی فارس،رشد چشمگیر کمی و کیفی تشکلهای کارگری و کارفرمایی طی سنوات اخیر بوده است.
مختاری اضافه کرد: استفاده از سرمایه اجتماعی سازمانهای مردم نهاد با تشکیل و تقویت کمیته‌ها و مراجع سه جانبه حقیقی بیش از پیش در این استان مورد توجه و تقویت قرار گرفته است و از افتخارات حاصل از آن می‌توان به افزایش سازش‌ها در رفع اختلافات کارگری و کارفرمایی ،تاب آوری در شرایط اقتصادی و اجتماعی بویژه تحریم‌ها و کاهش آسیب‌های گریز ناپذیر ناشی از بحران کرونا در جامعه کار و تولید اشاره کرد که همگی موید توسعه تعاملات جامعه کارگری و کارفرمایی در این استان می باشد.
وی در ادامه به رشد ۱۱۳ درصدی تعداد تشکلهای کارگری و کارفرمایی استان از ابتدای سال 93 تاکنون اشاره کرد و افزود: تعداد تشکلهای کارگری ‌‌کارفرمایی استان فارس از ۴۹۳ مورد در ابتدای سال 93 به هزار و 52 تشکل در حال حاضر افزایش یافته است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس بیان کرد: در کارگاههای کمتر از ۳۵ نفر کارگر استان طی این مدت تعداد نمایندگان کارگر از ۲۳۰ به ۵۲۴ مورد افزایش پیدا کرده است.
وی با تاکید بر این مطلب که وظیفه نمایندگان کارگران ،پیگیری حقوق قانونی و صنفی کارگران از طریق تعامل با کارفرمایان است،اظهار داشت: تعداد انجمن‌های صنفی کارگری نیز از 54 مورد در ابتدای سال 93 به ۱۴۷انجمن در حال حاضر افزایش پیدا کرده است که این انجمن‌ها منافع فعالین حرفه‌های مختلف کارگری را در سطح شهرستان و استان پیگیری می‌کنند.
مختاری در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: تعداد انجمن‌های صنفی کارفرمایی فارس نیز طی این مدت از ۸۳ مورد به ۱۸۹مورد در حال حاضر افزایش یافته است. 
وی با بیان اینکه تعداد کانونهای کارگران بازنشسته استان نیز از ۲۳ به ۳۴ کانون رشد پیدا کرده افزود: از طریق فعالیت این کانون‌ها حقوق و مزایای رفاهی بازنشستگان کارگری استان فارس پیگیری می‌شود.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در خاتمه تاکید کرد: دستور کار و برنامه عملیاتی این اداره‌کل در سراسر استان مبتنی بر توسعه مشارکت اجتماعی و افزایش کمی تشکلهای کارگری و کارفرمایی بوده است که اجرای طرح هر کارگر یا کارفرما عضو یک تشکل، در آینده نزدیک محقق خواهد شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
627 کلیک ها  شنبه, 30 مرداد 1400 17:20
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا