اعلام ویژه برنامه های فرهنگی سومین حرم اهل بیت(ع) در دهه اول محرم

اعلام ویژه برنامه های فرهنگی سومین حرم اهل بیت(ع) در دهه اول محرم
   
اعلام ویژه برنامه های فرهنگی سومین حرم اهل بیت(ع) در دهه اول محرم |||| ||||

  به مناسبت فرا رسیدن محرم الحرام و ایام سوگواری شهادت سرور آزادگان جهان، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، ویژه برنامه های متعددی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در حرم مطهر برگزار می شود.

 
به گزارش راستین آنلاین  حجت الاسلام سلامی معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس گفت: مراسم سوگواری دهه اول محرم، از ۱۸ تا ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و تولیت حرم مطهر(شب های تاسوعا و عاشورا) و حجج اسلام و المسلمین محمودی، جاوید، فرهنگی و بدیعی و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت(ع)، حجج اسلام فاطمی امجد و احمدی و برادران؛ یقطین، روستا، موسوی نژاد، علیزاده، نوروزی، آسیابانی، نائل، رودکی، فتح اللهی، خائف پناه، شریف زاده و عبدالرحیم زادگان در حرم مطهر برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: مراسم قرائت زیارت پرفیض عاشورا هر روز صبح از ساعت ۶ تا ۷:۳۰ همراه با صرف صبحانه با همکاری هیئت جمعیت اتحاد حسینی برگزار می گردد.
 
حجت الاسلام سلامی گفت: مراسم عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت ۱۰ صبح با حضور هیئات مذهبی در صحن حرم مطهر برگزار و در ادامه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، برادران حاج خلیل نگهبان و محمدپور، مرثیه سرایی می کنند.
 
وی اظهار کرد: جمعه ۲۲ مرداد از ساعت ۸:۳۰ صبح ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی و یکشنبه ۲۴ مرداد برنامه احلی من العسل به مناسبت شهادت حضرت قاسم(ع) با همکاری اداره کل آموزش و پرورش فارس در حرم مطهر برگزار می شود.
 
معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس گفت: طرح ختم قرآن کریم، هدیه به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایشان با عنوان "من تلاوت قرآن را دوست دارم" در محرم و صفر امسال برگزار می گردد. برپایی محافل انس با قرآن کریم، اجرای ویژه برنامه های کودکانه، برپایی نمایشگاه در صحن حضرت معصومه(س)، اجرای برنامه معرفت زیارت و برنامه خدمت کریمانه با موضوع تجلیل از خانواده شهدا از دیگر برنامه های دهه اول محرم الحرام در سومین حرم اهل بیت(ع) است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
232 کلیک ها  دوشنبه, 18 مرداد 1400 15:23
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا