کمپوست توسط بانوان روستایی در مرودشت تولید شد

کمپوست توسط بانوان روستایی در مرودشت تولید شد
   
کمپوست توسط بانوان روستایی در مرودشت تولید شد |||| ||||

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با اشاره به آغاز طرح تولید کمپوست توسط بانوان روستایی این شهرستان گفت: در این طرح سه تن کمپوست با استفاده از یک تن ضایعات شیرین بیان و دو تن کود حیوانی تولید شد.

کاووس همتی اظهار کرد: کمپوست تولیدی در طرح محصولات استاندارد با هدف دستیابی به گواهی استاندارد حد مجاز آلاینده‌ها و تایید محصولات استاندارد در این شهرستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش راستین آنلاین  به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مرودشت، او با بیان اینکه گروه هدف این طرح اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی هستند، ابراز کرد: دراین طرح با حضورسی نفر از اعضا آموزش عملی دوره مهارتی کمپوست در محل سایت محصول سالم زعفران برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با بیان اینکه این طرح توسط ادره آموزش و ترویج و واحد امور زنان روستایی این شهرستان پیشنهاد و تامین اعتبار شده است، عنوان کرد: کود حاصله پس از دو ماه از زمان تولید، در اوایل مهرماه در سایت‌های گیاهان دارویی، باغچه محصول سالم زنان روستایی و طرح تولید محصول استاندارد زعفران مورد استفاده قرارگیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه افزایش دانش و مهارت زنان روستایی، افزایش بهره‌وری و درآمد زنان روستایی، ایجاد و توسعه اشتغال در روستاها، از اهداف طرح موصوف است، افزود: به منظور سلامت افراد جامعه، تولید کودهای آلی به عنوان یکی از اهداف مهم خصوصا در تولید محصولات استاندارد بسیارحائز اهمیت است.

همتی با تاکید بر اینکه فرآیند اجرای طرح مذکوردر شهرستان مرودشت توسط کارشناسان مربوطه به صورت مستند پیگیری می‌شود، افزود: تولید این نوع کودها علاوه بر کمک به احیا و حفظ محیط زیست موجب استفاده مطلوب از ضایعات کشاورزی و بقایای گیاهی و دامی و همچنین موجب ایجاد ارزش افزوده و اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی می‌شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
356 کلیک ها  شنبه, 09 مرداد 1400 17:47
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا