خواسته عمومی برخورد با سگ گردانی /اماکن عمومی جای رفت و آمد حیوانات نیست

خواسته عمومی برخورد با سگ گردانی /اماکن عمومی جای رفت و آمد حیوانات نیست
   
خواسته عمومی برخورد با سگ گردانی /اماکن عمومی جای رفت و آمد حیوانات نیست |||| ||||

با افزایش پدیده سگ گردانی در سطح شهرها و به خطر انداختن سلامت و امنیت افراد جامعه موجی از اعتراضات مردمی به راه افتاده است ،لذا جلسه ای با حضور دستگاه های متولی در این زمینه برگزار شد .

به گزارش راستین آنلاین حضور این حیوان در اماکن عمومی باعث وحشت شهروندان شده، سگ‌هایی که آزادانه با صاحبان خود می‌چرخند و بی‌ توجه به مشکلاتی که ایجاد می‌کنند به گشت و گذار خود ادامه می‌دهند.

در مقابله با این معضل اساسی و مردم آزارانه به تازگی شاهد آن هستیم که موجی از اعتراضات نسبت به سگ‌گردانان و بی‌توجهی آنها به حریم امن شهروندان در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است.

حجت الاسلام کرم عباسی دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان در جریان این جلسه بیان کرد: در این زمینه ما باید با  فعالیت‌های فرهنگی وافزایش سطح اطلاعات و معلومات مردم در زمینه ی نگهداری سگ و برخی از حیوانات دیگر مخاطراتی را که ممکن است برای خود ودیگران ایجاد کنند را گوش زد کنیم.

او افزود : حفظ حقوق شهروندی وامنیت روانی وجانی جامعه بر تمامی افراد یک جامعه به خصوص مسئولین، امری بدیهی است ما در کنار مطالبات مهمی که باید ازخود مسوولان داشته باشیم ازجمله بالا بردن سطح رفاه مردم، برطرف کردن معضلات اجتماعی وفرهنگی، نابه سامانی ها ونگذاریم که این منکرات در جامعه عادی شود.

دادستان  عمومی وانقلاب در این نشست گفت: برخی افراد با آوردن سگ به معابر و اماکن عمومی، ضمن تهدید سلامت و بهداشت عمومی، باعث ایجاد ترس و وحشت برای شهروندان، کودکان و سالمندان و ایجاد مزاحمت و نا امنی می‌شوند و برخورد با این گونه افراد و مخلین نظم و آرامش عمومی ضرورتی غیرقابل اجتناب است چرا که اماکن عمومی جای سگ گردانی و رفت وآمد حیوانات نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس به نگرانی و دغدغه متدینین و عموم افراد جامعه نسبت به مسائل و مشکلات  موجود فرهنگی در سطح شهر شیراز و استان اشاره کرد و افزود: رفع دغدغه متدینین نسبت به  این مسائل فرهنگی  نیازمند ورود جدی  به موقع و تصمیم گیری‌های لازم  از سوی دستگاه‌های متولی در این خصوص است که باید ضمن تعامل و هماهنگی مسائل و مشکلات را به حداقل برسانیم.

بحرینی با بیان این که هدف دشمن از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، فراتر از هدف قراردادن مسئله حجاب و عفاف جامعه است گفت: به منظور جلوگیری از جرائم اخلاقی و مظاهر علنی فساد و هدایت‌گری و گرایش مردم به اخلاق لازم است علاوه بر شناسایی مناطق آسیب پذیر تلاش ویژ‌ه‌ای در زمینه پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی از جمله بدحجابی و سگ گردانی، در سطح شهر داشته باشیم.

او با بیان اینکه برنامه ریزی دشمنان با هزینه‌های سنگین در جهت ترویج بی‌بند و باری اجتماعی و فرهنگی جامعه در همه زمینه‌ها است، گفت: تنها راه مقابله با این هجمه دشمن، احساس مسئولیت همه آحاد جامعه و تقویت امور فرهنگی و مذهبی و احیاء امر به معروف و نهی از منکر است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز افزود: دستگاه قضایی به کمک ضابطین قضایی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی ضمن رعایت جوانب با موضوع مزاحمت‌ها ، استعمال کنندگان مواد مخدر در سطح پارک‌ها و فضاهای سبز، بد حجابی رانندگان خودروها در سطح شهر و همچنین سگ گردانی با قاطعیت برخورد می‌کند.

این مقام قضایی استان از برنامه ریزی هدفمند کوتاه مدت و بلند مدت به منظور پیشگیری و برخورد قضایی و قانونی با هنجارشکنی و بی بند و باری ها در سطح جامعه خبر داد و گفت: در راستای تأکید رئیس کل دادگستری استان فارس، اقدامات مناسبی از سوی مجموعه قضایی و دادستانی مرکز استان در این خصوص صورت گرفته است و  یکی از برنامه‌هایی که با جدیت از سوی نیروی انتظامی به عنوان ضابطین دستگاه قضایی دنبال می‌شود اجرای طرح ناظر است.

بحرینی در ادامه افزود: در این خصوص بیشترین تأکید بر مقوله پیشگیری از این گونه آسیب‌ها است و نه مقابله؛ اما در موارد ضروری و فوری بدون اغماض و در چارچوب قانون پیگیری و اقدام قضایی و انتظامی صورت می‌گیرد.   

او خواستار تعامل و همکاری بیشتر سایر مسئولان متولی امر از جمله مسئولان فرهنگی در این حوزه، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی ، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ، شهرداری و  اتاق اصناف با دستگاه قضایی به منظور پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی و برخورد قانونی با بی بند و باری در سطح جامعه شد.

بحرینی تصریح کرد: اراده مجموعه قضایی و دادستانی شیراز در مقابله با مظاهر علنی فساد و بی بند و باری های اجتماعی جدی است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز افزود:  مقرر شد همزمان با اجرای اقدامات پیشگیرانه، شرعی و قانونی، دستگاه‌ها و نهادهای متولی امور فرهنگی ضمن عطف توجه به وظایف و تکالیف قانونی با حضور مؤثر و مستمر در اماکن عمومی، بوستان‌ها و فضای سبز، اهتمام لازم به امور فرهنگی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و مخاطرات ناشی از آن ها به عمل آورند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
248 کلیک ها  شنبه, 02 مرداد 1400 16:18
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا