۲۰ هزار تن گندم شهرستان‌های شمالی فارس از گزند باران محافظت شد

۲۰ هزار تن گندم شهرستان‌های شمالی فارس از گزند باران محافظت شد
   
۲۰ هزار تن گندم شهرستان‌های شمالی فارس از گزند باران محافظت شد |||| ||||

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس با بیان اینکه بارش‌های رگباری در فصل تابستان عامل مخربی برای محصولات کشاورزی محسوب می‌شود، گفت: ۲۰ هزار تن گندم شهرستان‌های شمالی فارس از گزند باران محافظت شد.

به گزارش راستین آنلاین  هدایت اله رحیمی مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس با بیان اینکه بارش‌های رگباری و سیل‌آسا درفصل تابستان عامل مخربی برای محصولات کشاورزی محسوب می‌شود، گفت: با پیش بینی اداره هواشناسی در خصوص بارندگی ۲۶ و ۲۷ تیرماه ۲۰ هزار تن گندم موجود در مراکز خرید شبکه تعاون روستایی در معرض آسیب قرار گرفت.

او افزود: در بین پارامتر‌های اقلیمی، تغییرپذیری بارندگی یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های موثر بر کشاورزی است و تغییرات بارندگی غیر فصلی حاصل دسترنج کشاورزان را آسیب پذیر می‌کند.

رحیمی بیان کرد: با توجه به فصل برداشت گندم و خرید تضمینی روزانه ۴ تا ۵ هزار تن گندم در استان فارس، در پی بارندگی اخیر ۲۰ هزار تن محصول مهم و استراتژیک گندم در مراکز خرید شبکه تعاون روستایی استان فارس در معرض آسیب قرار گرفت، اما با درایت و هماهنگی مجموعه واقدام به موقع توانستیم گندم‌های موجود در مراکز خرید را از آسیب باران محافظت کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در تمامی دنیا باران خارج از فصل به کشاورزی آسیب می‌رساند و ایران هم خارج از این قائده نیست، افزود: با پیش بینی باران اخیر در استان فارس نیز گندم موجود در مراکز خرید گندم شهرستان‌های شیراز، اقلید، آباده، بوانات، سرچهان را در معرض خطر قرار گرفت که با هماهنگی شرکت غله و خدمات بازرنگانی استان و مجموعه تعاون روستایی توانستیم حدود پنج هزارتن گندم را به سیلو‌ها حمل و ۱۵ هزار تن را با چادرکشی و پلاستیک کشی مصون نگه داریم.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
269 کلیک ها  سه شنبه, 29 تیر 1400 17:18
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا