نیازمند همراهی خیران برای سلامت و درمان پس از زندان مددجویان هستیم

نیازمند همراهی خیران برای سلامت و درمان پس از زندان مددجویان هستیم
   
نیازمند همراهی خیران برای سلامت و درمان پس از زندان مددجویان هستیم |||| ||||

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس در جلسه هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز که در خصوص شکل‌گیری کمیته وکلای خیر در امر معاضدت‌های حقوقی و اجتماعی و مراقبت‌های پس از آزادی برگزار شد، گفت: در زمینه مشاوره‌های قضایی و حقوقی و معاضدت قضایی زندانیان و همچنین امور سلامت و درمان زندانیان و مراقبت‌های پس از خروج از زندان به همکاری همه خیرین و به ویژه وکلا و جامعه حقوقی و خیرین حوزه سلامت نیاز داریم.

سید مصطفی بحرینی  افزود: عمده جرایم زندانیان مربوط به مواد مخدر است و در تعدادی از خانواده‌های این زندانیان همه اعضای خانواده گرفتار زندان شده‌اند و این مشکلات باید آسیب‌شناسی جدی شوند و راهکاری برای پیشگیری و عدم ورود مجدد آنان به چرخه جرم و زندان تدوین شود.

بحرینی اظهار کرد: در زمینه مراقبت از زندانیان پس از آزادی و مراقبت از خانواده‌ها برنامه‌های پیشگیرانه باید به صورت جدی در دستور کار نهاد‌های حمایتی همچون انجمن حمایت از زندانیان قرار گیرد و برای تحقق این مهم انجمن حمایت به پشتیبانی همه نیکوکاران و مجمع خیرین استان نیاز دارد.

رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز بیان کرد: رسالت انجمن حمایت زندانیان، حمایت از خانواده‌های زندانیان، اعطای کمک‌های مستمری ماهیانه، توزیع بسته‌های معیشتی، ایجاد اشتغال پایدار و فعالیت‌های آموزشی برای آنان است و تاحدودی در این زمینه موفق عمل کرده و اماکن تجاری، آموزشی و فرهنگی برای این کار درنظر گرفته شده است، اما این اقدامات کافی نیست.

او گفت: انجمن حمایت زندانیان به کمک مجموعه وکلای استان در از بین بردن چالش‌ها و مراقبت‌های بعد از خروج برای زندانیان و معاضدت قضایی آنان در زندان‌ها نیاز دارد و همکاری مجمع خیرین سلامت استان با انجمن حمایت زندانیان می‌تواند با برنامه‌ریزی منسجم و ترکیبی از وکلا، روانشناسان، مددکاران و آموزش به زندانیان و خانواده‌های آنان، الگوی مناسبی برای ارائه به انجمن‌های حمایت در سراسر کشور باشد و از آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه بکاهد.

محمود قربانی، مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز نیز با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته گفت: کمیته‌های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، صلح و سازش و خادمیاران و حامی در انجمن تشکیل شده است و کار‌ها توسط این کمیته‌ها به خوبی دنبال می‌شود و از ابتدای تشکیل کمیته سفیران صلح و دوستی، از حدود ۱۳۰ نفر از شاکیان پرونده رضایت اخذ شده است.

قربانی افزود: با راه‌اندازی مجتمع آموزشی و فرهنگی انجمن حمایت، برنامه‌های آموزشی، مشاوره‌ای، حرفه‌آموزی و مرکز مشاوره در زمینه آموزش و پیشگیری از آسیب‌ها برای خانواده‌های زیرپوشش انجمن حمایت و مراقبت پس از خروج زندانیان در نظر گرفته می‌شود.

مردانی، عضو مجمع خیرین سلامت استان و استاد حقوق دانشگاه شیراز، گفت: هدف ما این است که مشکلی از مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان حل شود و از همه حرفه‌ها و صنوف برای همکاری با انجمن و حمایت از این قشر آسیب‌پذیر جامعه استفاده می‌کنیم.

عضو مجمع خیرین سلامت استان فارس اظهار کرد: فارسی‌ها در حوزه‌های مختلف سنگ تمام گذاشته‌اند و برترین مرکز پیوند جهان، پیوند اعضا شیراز است کاری که شما در انجمن انجام می‌دهید هم کمتر از کار خیرین حوزه سلامت نیست.

او افزود: زیرساخت‌های اشتغال، اقتصاد، حمایت‌های خانوادگی و... در کشور باید آماده شود تا جمعیت کیفری زندان‌ها کاهش یابد و تولید ثروت در کشور باید به گونه‌ای باشد که فرد گرفتار زندان نشود اکنون که فرد گرفتار زندان شده وی را نباید به عنوان ضداجتماع درنظر گرفت.

مردانی اظهار کرد: کار شما با افراد گرفتار است و بعد از اینکه از زندان آزاد شوند ممکن است مجدد گرفتار شوند باید چاره‌اندیشی کرد و با انسجام‌بخشی بین گروه‌های مختلف خیرین به این افراد گرفتار دربند و خانواده‌های آنان به عنوان همنوع کمک کرد.

استاد حقوق دانشگاه شیرازگفت: باید از وکلایی برای کمک به این افراد دعوت شود که بتوانند علاوه بر امور مشاوره و معاضدت قضایی در سایر امورخیر هم مشارکت داشته باشند و امیدوارم کاری کنیم که همه اقشارجامعه برای کمک به زندانیان و خانواده‌های آنان پیشقدم شوند.

او یاداور شد: انجمن حمایت زندانیان باید بیشتر به جامعه و خیرین معرفی شود و با معرفی انجمن به جامعه و خیرین می‌توانیم کمک بزرگی به خانواده‌های زندانیان در حوزه‌های مختلف، آموزشی، مشاوره‌ای، مددکاری، فرهنگی و اشتغال‌زایی داشته باشیم و با دنبال کردن این اهداف می‌توانیم مجمع خوبی در زمینه حمایت از خانواده‌ها تشکیل دهیم.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
614 کلیک ها  دوشنبه, 28 تیر 1400 10:46
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا