• شهردار شیراز:

به عهد خود عمل می کنیم/تمامی گزارشات شهرداری اعلام‌ می شود

به عهد خود عمل می کنیم/تمامی  گزارشات شهرداری اعلام‌ می شود
   
به عهد خود عمل می کنیم/تمامی  گزارشات شهرداری اعلام‌ می شود |||| ||||

شهردار شیراز در جمع خبرنگاران بیان کرد:ما در هفته های آینده و با استقرار شورای ششم عهدی که با مردم داشتیم  را اجرایی خواهیم کرد وگزارش کاملی را حتما به سمع و نظر مردم خواهیم رساند.

 

به گزارش راستین آنلاین نشست خبری شهردار شیراز امروز یکشنبه ۲۷ تیر ماه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد .

حیدر اسکندرپور با بیان اینکه  تمامی گزارشات و اطلاعات لازم در اختیار منتخبین جدید شوارای ششم و مردم قرار می دهیم گفت :طی برنامه مشخص همکاران به صورت رسمی در کنار منتخبین حضور می یابند وسئوالات و ابهامات  برطرف خواهد شد.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه تجربه اندوخته در شیراز است و شورای ششم با استفاده از اندوخته های خود  می تواند به خوبی کار انجام دهد بیان کرد: می توانیم با ظرفیت های گذشته شاهد اتفاقات بهتری در شهر شیراز باشیم.

او ضمن اینکه  برای ما مهم است که اتفاقات خوبی برای شیراز روی دهد ،اظهار کرد: من با تمام توان و در کمال صداقت هرچه برای پیشبرد کار باشد کمک خواهم کرد.

اسکندرپور عنوان کرد:ما در هفته های آینده و با استقرار شورای ششم عهدی که با مردم داشتیم  را اجرایی خواهیم کرد.

به همین دليل برای اینکه خدمتگذار واقعی مردم باشیم، گزارش کاملی را حتما به سمع و نظر مردم خواهیم رساند.

او افزود: بخش هایی که مربوط به شهرداری است و عملکردها هست من توضیح خواهم داد و بخش هایی که شخصی است به احترام شهردار سابق صحبتی ندارم.

اسکندرپور با اشاره به اینکه سه سال و نیم هم تلاش کردم وارد مجادله نشوم، اضافه کرد: سعی کردم شهرداری از طوفان های سیاسی دور نگهداریم.

او در ادامه تصریح کرد : در جاهای متفاوت گاها گفته می شود که شهردار سیاسی باشد یا نباشد و عمرانی باشد یا نه؛ من با افتخار اعلام می کنم سال 67 پس از پایان دفاع مقدس برگشتم به دانشگاه فعالیت سیاسی را آغاز کردم.

شهردار شیراز همچنین گفت : من معتقدم مدیری که در کلان شهر شیراز مدیریت می کند باید برداشت روشنی از مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و عمرانی داشته باشد .

او اظهار کرد: نفس عمل حضور در انتخابات یک اتفاق سیاسی است و مجلس یکی از مهمترین قوای سیاسی کشور محسوب می شود.

اسکندرپور عنوان کرد : سیاستگذار کشور در حوزه های مختلف محسوب می شود، مگر می شود نماینده مجلس سیاسی نباشد و اگر سیاسی نباشد نمی تواند در مجلس ادامه فعالیت دهد.

او با اشاره به اینکه مگر می شود کسی در لیست های سیاسی خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد بعد بگوید من سیاسی نیستم .

شهردار شیراز افزود: مهم اینست که در شهرداری کار سیاسی انجام نشود و به دنبال علم سیاسی به نفع جریان و گروه خود نباشیم و شهرداری جای کار سیاسی نیست.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه در این دوره در سال 97 و 98 میزان 97 درصد بودجه شهرداری به پروژه عمرانی ما به پروژه های عمرانی ما اختصاص یافت و از 20 ایستگاه موجود خط یک هفت ایستگاه را راه اندازی و تکمیل کردیم، تاکید کرد: خط 2 مترو پروژه ای بود که به عنوان یک پروژه بسیار بزرگ همواره دنبال می کردیم، هر کدام از ایستگاه های خط 2 را ببینید باور نمی کنید این میزان فعالیت در هر یک از ایستگاه ها فعالیت می کند، در خط 2 شیراز میزان 2 هزار و یکصد میلیارد تومان تزریق و مالی داشتیم، از پیمانکاران، مشاور و همکاران در مترو سپاسگذارم.

اسکندرپور با تاکید بر اینکه در حفاری خط 2 رکورد زدیم و حرکت جهادی عالی اجرا شد، افزود: ریل گذاری هم انجام شده و ایستگاه ها به مرحله افتتاح نرسیده اما بخش اعظمی از کار انجام شده است.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه سرانه بودجه حمل و نقل شهری از بودجه شهرداری در سال 91 سهم حمل و نقل عمومی سه و 6 دهم درصد بود که در سال 92 به سه و هشت دهم درصد بودجه تبدیل شد، افزود: سال 93 این میزان به 11 درصد، در سال 94 به میزان هشت و چهار دهم درصد، سال 95 به میزان 11 و 45 صدم درصد و در سال 96 به میزان 6 و هشت دهم درصد رسید.

وی اظهار کرد: در سال 97 میزان هشت و 2 دهم درصد، سال 98 به میزان 17 و 58 صدم درصد و در سال 99 به میزان 13 و 51 صدم درصد رسید.

اسکندرپور با اشاره به اینکه در سال 99 10 پروژه عمران بزرگ مقیاس را افتتاح کردیم، افزود: 2 پروژه در شهرداری هست که زیرگذر «گلستان» و تقاطع «شهدای کشن» بود که در زیرگذر گلستان درصد پیشرفت فیزیکی تا شهریور 96 میزان 63 درصد پیشرفت، با 35 میلیارد تومان بود از آن زمان تاکنون به خاطر تغییر قیمت ها 38 میلیارد تومان هزینه شد و پروژه به بهره برداری رسید.

شهردار شیراز با یادآوری این مطلب که پروژه «شهدای کشن» میزان 53 و 31 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که مبلغ هزینه آن 37 میلیارد و 500 شد، افزود: از آن به بعد 39 میلیارد هزینه شد، اینکه پروژه را به نام کی ثبت کنیم مهم نیست و مهم اینست که کار برای مردم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اسناد مالی حسابرسی شده است و بر اساس اسناد بررسی شده در 31 شهریور 96 میزان چهار هزار و 174 میلیارد تومان بدهکاری شهرداری بود که شامل یک هزار و 8 میلیارد تومان تسهیلات بانکی، یک هزار و 567 میلیارد تومان به پیمانکاران و یک هزار و 599 میلیارد تومان اوراق مشارکت وجود دارد، اگر این عدد را بر دلار سه هزار و 500 تومانی تقسیم کنیم بدهی یک میلیارد و 171 میلیون دلار می شود و بدهی بانکی از یک هزار و هشت میلیارد تومان به 2 هزار و 600 میلیارد تومان تبدیل شده که این میزان یک هزار میلیارد تومان سود تسهیلات است و ما حدود 513 میلیارد تومان هم به بانک پرداخت کردیم و در این دوره 549 میلیارد تومان تسهیلات از بانک گرفتیم.

اسکندرپور با اشاره به اینکه پیمانکاران رقم بدهی پیمانکاران به یک هزار و 200 میلیارد تومان شده است، افزود: بدهی اوراق مشارکت به یک هزار و 700 میلیارد تومان رسیده است که بخشی زیادی از اوراق مشارکت تسوبه کردیم.

او با اشاره به اینکه فروش اموال شهرداری در سال 95 میزان 837 میلیارد تومان بوده است که میزان 239 میلیون دلار بود اما سال 99 فروش اموال 630 میلیارد تومان بوده است که معادل 25 میلیون دلار ملک فروختیم، اظهار کرد: شهرداری متناسب با قدرت پول هزینه کرده است، یک رام قطار را سال 96 میزان 24 میلیارد تومان (6 میلیون یورو) می خریدیم اما امروز یک رام قطار اکنون نزدیک 180 میلیارد تومان می شود، همه این گزارش ها تحویل شورای ششم و مدیریت جدید شهری خواهد شد.

اسکندرپور با اشاره به اینکه شهرداری شیراز، شهرداری قدرتمندی است و هیچ توقفی هم پیش نمی آید، افزود: در سال 120 هزار مراجعه به شهرداری داریم که 75 درصد مربوط به استعلام هاست و 56 درصد استعلام ها مربوط به آپارتمان های مسکونی است که با الکترونیکی شدن ظرف مدت 2 تا 48 ساعت به وی اعلام می شود و صدور پروانه ساختمانی در یکی از مناطق مهم شیراز الکترونیکی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در دهه های گذشته با بافت تاریخی شیراز توجه مناسب نشده بود، بافت تاریخی شیراز یک سرمایه شیراز محسوب می شود، افزود: اقدامات شهرداری شیراز در این دوره در بافت تاریخی، به اندازه اقدامات طی مدت 40 سال گذشته بود و بعد از کرونا بافت تاریخی مملو از گردشگر خواهد شد و اعتقاد دارم نباید بافت تاریخی شیراز که هویت شیراز است کانون ناهنجاری ها باشد و بافت به گردشگری و تولید ثروت برای شیراز تبدیل کنیم و در کلان شهرها باید افزایش کیفیت زندگی را دنبال کنیم.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
246 کلیک ها  یکشنبه, 27 تیر 1400 17:44
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا