۳۰ پرونده قتل در فارس طی سال جاری به صلح ختم شد

رئیس کل دادگستری فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ فقره پرونده قتل عمد در استان به مصالحه رسیده است.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی اضافه کرد: برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قضائی از اولویت‌های مجموعه محسوب می‌شود و  استان فارس در ۷ سال متوالی موفق به کسب رتبه برتر در زمینه صلح و سازش در پرونده‌های قتل شده است.

به گزارش راستین آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، او ادامه داد: شورای حل اختلاف با بهره مندی از ظرفیت افراد توانمند و معتمدان و ریش سفیدان برای برقراری صلح و سازش و ترغیب هم نوعان به گذشت گام مهمی برداشته و آثار و ثمرات آن در جامعه مشهود است.

رئیس کل دادگستری فارس بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه تعداد ۶۲ هزار فقره پرونده به مرکز توسعه حل اختلاف استان وارد شده و از این تعداد بیش از ۳۷ هزار فقره پرونده قابلیت صلح و سازش را داشته که تلاش می‌شود در مسیر سازش قرار گیرد و منجر به مصالحه شود.

موسوی با اشاره به اهداف راه‌اندازی ستاد صبر در کشور نیز گفت: مهم‌ترین هدف تشکیل این ستاد گسترش فرهنگ صلح و سازش و ارتقای فرهنگ مدارا و مروت، کاهش ورودی پرونده در دستگاه قضا و به تبع آن کاستن از جمعیت کیفری زندان‌هاست که در این راستا نیز مشارکت و همکاری سازمان‌ها و نهادها با دستگاه قضایی مورد نیاز است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
376 کلیک ها  چهارشنبه, 23 تیر 1400 13:16
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا