راه‌اندازی ۶ مرکز یادگیری محلی جدید در فارس

راه‌اندازی ۶ مرکز یادگیری محلی جدید در فارس
   
راه‌اندازی ۶ مرکز یادگیری محلی جدید در فارس |||| ||||

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس اعلام کرد که با راه‌اندازی ۶ مرکز جدید یادگیری محلی تعداد مراکز مجری طرح پیوند سواد و زندگی در این استان به ۱۶ مرکز افزایش خواهد یافت.

بهزاد نوروزی چگینی در جلسه شورای پشتیبانی شهرستان نی ریز که با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه مراکز یادگیری محلی سوادآموزی در رویکردهای جدید، گفت: در دنیای امروز یکی از شاخص ها و پارامترهای بسیار مهم در بهبود کیفیت زندگی مردم توجه به باسوادی مردم می باشد زیرا که این پارامتر در همه جوانب به فردی و اجتماعی زندگی افراد تأثیر مستقیم دارد.

به گزارش راستین آنلاین به نقل از آموزش و پرورش فارس، نوروزی اضافه کرد: به همین دلیل است که در رویکردهای جدید، مراکز یادگیری محلس سوادآموزی که کانون تلفیق سواد و مهارت محسوب می‌شوند، مورد توجه ویژه‌ای است.

معاون آموزش و پرورش استان فارس اضافه کرد: سال ۱۳۹۹ طرح بسیار مهم « پیوند سواد و زندگی» در راستای جامعه محور کردن سواد، در کشور اجرا و عملیاتی شد.

وی افزود: این طرح در استان فارس نیز در ۱۰ مرکز یادگیری محلی اجرایی شد که ارزیابی‌های انجام شده توسط سازمان نهضت سوادآموزی نشان‌دهنده نتایج مطلوب ناشی از اجرای این طرح بوده است.

نوروزی دلیل افزایش تعداد این مراکز در فارس را همین موفقیت ذکر و اضافه کرد: تعداد ۲۶۰۰ نفر سوادآموز در مراکز یادگیری محلی استان فارس تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

این مقام مسئول گفت: تعداد ۳۶۴۰ نفر نیز در این مراکز آموزش مهارت خواهند دید به این معنی که مهارت‌های اساسی زندگی به مخاطبان آموزش داده خواهد شد.

 وی گفت: هر مرکز یادگیری محلی در طول سال باید ۲۰۰ ساعت آموزش مهارتهای اساسی زندگی به مخاطبان و سواد آموزان را داشته باشد که با توجه به فعالیت ۵۲ مرکز یادگیری محلی در سطح استان در سال جاری ۱۰۴۰۰ ساعت مهارت آموزی در مراکز یادگیری محلی سوادآموزی صورت خواهد گرفت .

نوروزی یادآور شد: در این مراکز علاوه بر توافق نامه های قبلی یک توافقنامه جدید با دانشگاه علوم پزشکی و یک توافقنامه نیز با اداره کل فنی و حرفه ای منعقد خواهد شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
588 کلیک ها  چهارشنبه, 23 تیر 1400 10:09
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا