موافقت شورا با مشارکت شهرداری شیراز در ساخت فیلم ۲۸۸۸

موافقت شورا با مشارکت شهرداری شیراز در ساخت فیلم ۲۸۸۸
   
موافقت شورا با مشارکت شهرداری شیراز در ساخت فیلم ۲۸۸۸ |||| ||||

در یکصد و نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با مشارکت ۳۰ میلیارد ریالی شهرداری در ساخت فیلم سینمایی ۲۸۸۸ موافقت شد.

در یکصد و نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، نامه فرمانداری شیراز در خصوص ایراد وارده به مصوبه سرمایه گذاری ٣٠ میلیارد ریالی برای ساخت فیلم سینمایی ٢٨٨٨ به کارگردانی و تهیه کنندگی «کیوان علی محمدی» بررسی و موضوع پس از اصلاح، تصویب شد.

ساخت آثار فاخر هنری از اهم وظایف و مأموریت‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری است و بر این اساس شهرداری موظف شده است تضمین‌های لازم در خصوص ۵۰ درصد سود حاصل از فروش، اکران و شرکت در جشنواره‌های مختلف را از کارگردان و تهیه کننده فیلم اخذ کند.

دیگر دستور کار این جلسه بررسی لایحه شهرداری شیراز، درباره اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری شیراز که با کسب آراء لازم به تصویب رسید؛ بر این اساس اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری شیراز در بخش درآمد به مبلغ ۶۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و در بخش هزینه‌ها نیز به همین میزان شامل اعتبارات اقتصادی برابر با ۲۱ هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال، اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به مبلغ ۳۰ هزار و ۵۴۴ ملیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، اعتبارات تملک دارایی‌های مالی به مبلغ ۹ هزار و ۸۹۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به شرح یک جلد دفترچه و جداول تکالیف بودجه ممهور به مهر شورا به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.

همچنین نامه فرمانداری در خصوص ایراد وارده به مصوبه اخذ مجوز واگذاری سرقفلی غرفه‌های آتی الاحداث طرح توسعه میدان اول میوه و تره بار بر اساس قیمت پایه هیأت کارشناسان رسمی دادگستری بررسی و به تصویب رسید؛ بر این اساس به شهرداری شیراز اجازه داده شد نسبت به واگذاری سرقفلی غرفه‌های طرح توسعه میدان اول میوه و تره بار که حداکثر ظرف مدت ۱۸ ماه احداث خواهد شد، از طریق انتشار آگهی مزایده عمومی اقدام کند.

دیگر دستور این جلسه، بررسی طرح یک فوریتی جمعی از اعضا، درباره اعطای پاداش به قهرمانان ورزشی راه یافته به المپیک و پارالمپیک بود که پس از موافقت همه اعضا و تصویب به شهرداری شیراز اجازه داده شد نسبت به پرداخت مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به هریک از قهرمانان ورزشی راه یافته به المپیک و پارالمپیک توکیو به اسامی «محمد علی گرایی»، «محمد رضا گرایی»، «محمد حسن زاده»، «علی اصغر جوانمردی ««مجتبی کمالی»، «محسن عزیز نژاد»، «مهدی اولاد»، «نعیما خواجوی»، «سمیرا ارم» و «ساره جوانمردی» از محل ردیف اعتباری اقدام کند.

طرح جمعی از اعضای شورا، درباره «قدرالسهم شهرداری ناشی از ارزش افزوده باغات واقع در حوزه استحفاظی باغات قصردشت» دیگر موضوع این جلسه بود که مقرر شد بار دیگر جهت در کمیسیون‌های مربوطه بررسی شود.

نامه شهرداری شیراز، درباره مساعدت به مرکز مهر والدین نیز پس از بررسی اعضای شورای شهر به تصویب رسید و به این ترتیب به شهرداری شیراز اجازه داده شد یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل بودجه سال ۱۴۰۰ به این مجموعه مساعدت کند.

لایحه «طرح ساماندهی و پالایش عملکردهای محور تیموری» نیز پس از طرح در جلسه، با هدف جایگزینی مشاغل بنکداری با فعالیت‌های مرتبط با گردشگری و صنایع دستی و هم‌خوان با بافت تاریخی به پیوست ممهور به مهر شورای اسلامی شهر به تصویب رسید و شهرداری مکلف شد جهت تصویب نهایی نسبت به ارسال طرح به مراجع ذیربط قانونی اقدام کند.

همچنین در این جلسه نامه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امورحقوقی واملاک شورا، درباره انتخاب حسابرس جهت عملکرد مالی سال ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز بررسی و مقرر شد حسابرسی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز، با افزایش ۲۴/۵ درصد نسبت به قرارداد حسابرسی سال ۱۳۹۹ و با اعمال درصد یاد شده به مبلغ هفت میلیارد ریال به مؤسسه حسابرسی آرین حساب شیراز واگذار شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
218 کلیک ها  دوشنبه, 21 تیر 1400 22:21
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا