واژگونی تانکر سوخت بنزین در جاده کمربندی اکبر آباد

واژگونی تانکر سوخت بنزین در جاده کمربندی اکبر آباد
   
واژگونی تانکر سوخت بنزین در جاده کمربندی اکبر آباد |||| ||||

واژگونی تانکر حامل سوخت بنزین در جاده کمربندی اکبر آباد منجر به بسته شدن ۴ ساعته این محور شد.

به گزارش راستین آنلاین  رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز اظهار کرد: ساعت ۲۰:۲۲ حادثه واژگون شدن تانکر سوخت در جاده کمربندی اکبر آباد، روبه روی ترمینال باربری، به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اطلاع داده شد.

محمد هادی قانع  ادامه داد: به دلیل حساسیت این حادثه و احتمال انفجار تانکر سوخت سریعا ۳۵ آتش نشان از ایستگاه‌های ۱۵، ۹,۵ و چهار به همراه خودرو‌های فوماتیک، خودرو حامل کف، خودرو‌های تانکر آب و دستگاه‌های امدادی و اطفایی به محل اعزام شدند.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: در محل مشاهده شد که یک دستگاه تانکر ۳۳ هزار لیتری حامل بنزین به دلایل نامشخصی هنگام حرکت از مسیر خارج شده و پس از برخورد با موانع در حاشیه جاده واژگون شده است.

او ادامه داد: تیم عملیاتی بعد از قطع برق این وسیله نقلیه و مسدود کردن کامل محل حادثه با نصب علائم هشدار دهنده، راننده که مردی حدودا ۴۰ ساله بود و در خودرو محبوس شده بود را پس از مدتی تلاش از محل خارج کرده و به دلیل مصدومیت به عوامل اورژانس تحویل دادند.

قانع اظهار کرد: نشست شدید بنزین نیز در محل اتفاق افتاده بود و این سانحه می‌توانست با توجه به سوخت خطرناک بنزین با ایجاد کوچک‌ترین جرقه، پتانسیل ایجاد بحرانی بسیار بزرگ‌تر و فاجعه را داشته باشد.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز با بیان اینکه نیرو‌های عملیاتی بی وقفه در عملیاتی دشوار و حساس با پاشش مداوم آب و فوم مانع ایجاد جرقه و بروز حادثه شدند، عنوان کرد: در ساعات اولیه عملیات نشت بنزین تا میزان قابل توجهی برطرف گردید، اما این عملیات تا ایمنی کامل محل و انتقال تانکر سوخت ادامه داشت.

این مقام مسئول با اشاره به این که نیرو‌های عملیاتی در ۴ ساعت عملیات دشوار مانع بروز حادثه جدی شدند، اظهار داشت: آن‌ها سرانجام در یک عملیات ویژه توانستند توسط جرثقیل تانکر حامل سوخت را به حالت اولیه برگردانند و محل حادثه را کاملاً ایمن سازی کنند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
208 کلیک ها  شنبه, 19 تیر 1400 08:58
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا