صرفه جویی در برق مصداق کار نیک است

صرفه جویی در برق مصداق کار نیک است
   
صرفه جویی در برق مصداق کار نیک است |||| ||||

حجت الاسلام حدائق گفت: در شرایطی که اکنون جامعه با قطعی برق مواجه است اگر به عنوان یک مسلمان شیعه بتوانیم یک لامپ کمتر مصرف کنیم مصداق کار نیک است، خداوند مخالف با اسراف است، لذا نباید از کار نیک چه به مقدار کم و زیاد غافل شویم.

به گزارش راستین انلاین حجت الاسلام «حمیدرضا حدائق» امروز (چهارشنبه ۱۶ تیر) در جمع زائرین و مجاورین حرم مطهر شاهچراغ (ع) با اشاره به روایتی از حضرت علی بن موسی الرضا (ع) که می فرماید: «بر شما باد به میانه روی در فقر و ثروت»، گفت: یکی از توصیه هایی که حضرات معصومین (ع)‌ ما را به آن سفارش فرموده اند توصیه به امر اقتصاد است.

مسئول قرارگاه «عمار» حوزه علمیه «منصوریه» شیراز در ادامه معنای اقتصاد را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: اقتصاد به معنای میانه روی در هزینه کردن است، اسلام در مسائل مالی برای انسان ها برنامه دارد که چگونه آن را هزینه کنند که به خود و خانه خود آسیب نزنند.

مدیر مدرسه علمیه «منصوریه» شیراز تصریح کرد: امام رضا (ع) می فرماید «انسان باید در هزینه کردن میانه روی کند»، روزی راوی آمد محضر امام صادق(ع) در رابطه با همین میانه روی به امام (ع) عرض کرد: «در زندگی چگونه هزینه کنیم، آیا همه مال خود را انفاق کنیم یا اینکه همه آن را نگاه داریم»، امام صادق (ع) مشت خود را از خاک پر کردند و فرمودند: «شما چه مشاهده می کنید»، شخص گفت «همه خاک در دست شما است»، حضرت فرمودند: «نباید در هزینه کردن اینگونه باشید چراکه به آن خصاصت می گویند، پس از آن امام دست را برگرداندند و تمام خاک ها بر روی زمین ریخت» و فرمودند: «در خرج کردن در راه خداوند هم نباید اینگونه بود که همه مال را هزینه کنید تا چیزی برای خانواده باقی نماند»، همچنین امام (ع)‌ باز مشت خود را پر از خاک کردند و رو به بالا دست خود را باز کردند مقداری از خاک ها ریخت و مقداری بر روی انگشتان و کفت دست باقی ماند، فرمودند: «در خرج کردن باید اینگونه باشیم».

وی با عنوان اینکه انسان باید اهل کار خیر و نیکی کردن باشد، خاطرنشان کرد: انسان ها نباید به مقدار نیکی کردن توجه داشته باشند چراکه خداوند برای کار خیرحتی به مقدار کم در نزد ما‌ مردم هم پاداش های فراوانی می دهند، خداوند اعمال مقبول را در میان دیگر اعمال پنهان کرده است.

مسئول قرارگاه عمار منصوریه افزود: امام رضادر ادامه می فرمایندخداوند مصداق کار خیر را اگر به اندازه نصف خرما باشد در روز قیامت به اندازه وزن کوه احد پاداش می دهد، لذا اگر کار برای خدا باشد قطعا در آن کم وجود نخواهد داشت، به حمدلله امروز در جامعه از آغاز شیوع کرونا شاهدهستیم که آحاد مختلف مردم هر کس به فراخور حال وبضاعت مالی وتوان خود وارد در امر خیر شدند.

وی گفت: در شرایطی که اکنون جامعه با قطعی برق وکمبود انرژی مواجه است اگر به عنوان یک مسلمان شیعه بتوانیم یک لامپ کمتر مصرف کنیم مصداق کار نیک است، خداوند مخالف با اصراف است، لذا نباید از کار نیک چه به مقدار کم و زیاد غافل شویم.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
479 کلیک ها  چهارشنبه, 16 تیر 1400 20:50
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا