کاهش 25 درصدی حوادث ناشی از گاز طبیعی در فارس

کاهش 25 درصدی حوادث ناشی از گاز طبیعی در فارس
   
کاهش 25 درصدی حوادث ناشی از گاز طبیعی در فارس |||| ||||

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: علیرغم افزایش تعداد مشترکان، سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل از آن، تعداد حوادث ناشی از گاز طبیعی در فارس ۲۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش راستین آنلاین غلامعباس حسینی چهارشنبه ۱۶ تیرماه به خبرنگاران گفت: در سال ۹۹ با  وجود افزوده شدن ۰ ۷ هزار و ۵۷۸ متقاضی جدید به جمع مشترکان شرکت گاز طبیعی فارس، حوادث مرتبط با گاز شامل آتش سوزی ۳۰ درصد و حوادث منجر به فوت ۳۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس تاکید کرد: باتوجه به آموزش همگانی انجام شده در استان، تهیه و نصب بیلبورد و فیکسچر در راستای فرهنگ سازی استفاده ایمن و بهینه گاز طبیعی  و حضور بموقع مامورین امداد گر در مواقع نیاز، در مجموع کل حوادث مشترکین گاز طبیعی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ به میزان ۲۵ درصد کاهش داشته است.

حسینی گفت: سال گذشته  ۴۰ حادثه آتش سوزی و انفجار و ۸ مورد حادثه گازگرفتگی به وقوع پیوست که متاسفانه بر اثر آن ۱۱ تن از مصرف کنندگان گاز طبیعی جان خود را از دست دادند.

او با اشاره به اینکه سالهاست بازرسی و تأیید سیستم لوله‌کشی داخلی منازل برعهده سازمان نظام مهندسی گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: با این وجود شرکت گاز فارس به منظور افزایش ضریب ایمنی مشترکان، پیشرو در فرهنگ‌سازی مصرف گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس در خصوص عمده ترین علل بروز حوادث نیز گفت: نشت گاز از شیر مصرف به دلیل عدم نصب درپوش و بست، نشت گاز شیلنگ پوسیده و پاره، بیشترین علت حوادث ناشی از انفجار و آتش سوزی و همچنین استفاده از دودکش های غیراستاندارد از نوع آکاردئونی و رعایت نکردن قطر مناسب دودکش از علل دیگر حوادث ناشی از گاز گرفتگی است.

حسینی ادامه داد: امسال نیز آموزش همگانی ،فعالیت های تبلیغی و پیشگیرانه ای با همکاری روابط عمومی از طریق رسانه ملی و استانی، جراید و نشر بروشورهای تبلیغاتی ادامه دارد و تلاش می شود با آموزش و نظارت بیشتر، میزان حوادث ناشی از گاز طبیعی را باز هم کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس اعلام کرد که در حال حاضر تعداد مشترکان این شرکت به یک میلیون و ۵۸۱ هزار و ۲۴۰  مشترک در بخش‌های خانگی، صنعتی، تجاری و عمومی رسیده است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
621 کلیک ها  چهارشنبه, 16 تیر 1400 13:30
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا