قصر ابونصر سبب توسعه گردشگری در شیراز خواهد شد

قصر ابونصر سبب توسعه گردشگری در شیراز خواهد شد
   
قصر ابونصر سبب توسعه گردشگری در شیراز خواهد شد |||| ||||

شهردارشیراز گفت: پروژه قصر ابونصر برای شهر شیراز آورده گردشگری خواهد داشت و در آینده یکی از مقاصد گردشگری خواهد بود.

به گزارش راستین آنلاین  حیدر اسکندرپور در آغاز عملیات اجرایی احیای مجموعه میراثی قصر ابونصر گفت: این پروژه برای شهر شیراز آورده گردشگری خواهد داشت و یکی از مقاصد گردشگری منطقه خواهد بود.

شهردار شیراز ادامه داد: این پروژه هم از نظر تاریخی و هم منظر طبیعی یکی از بهترین پروژه های شهر شیراز خواهد بود، پروژه های تاریخی به دلیل حساسیت نیازمند مطالعه و وسواس بیشتری و هماهنگی با دستگاه های مربوطه است.

اسکندر پور بیان کرد: برای تقویت این پروژه ۲ و نیم میلیارد تومان برآورد شده است که به این پروژه اختصاص خواهیم داد.

سعید معصومی در این مراسم گفت: قصر ابونصر یک از آثار تاریخی دوران ساسانی است که به دلیل ساخت و ساز مورد توجه قرار نگرفته است.

شهردار منطقه هفت ادامه داد: این پروژه به مساحت ۳۲ هکتار است که فاز اول آن با سرمایه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومن در حال انجام است، بالا دست این پروژه عملیات آبخیز داری انجام شده که محله را از سیلاب حفظ خواهد کرد.

معصومی اضافه کرد: با مطالعات انجام شده توسط میراث فرهنگی و دانشکده هنر شیراز بخش کاوشگری باستانی در بالا دست این پروژه تاریخی برای بازدید عموم برنامه ریزی شده است.

شهردار منطقه هفت با اشاره به توسعه گردشگری در این منطقه افزود: این پروژه که به صورت سایت موزه انجام می شود سبب توسعه امور شهروندی و بوم گردی در منطقه حسین آباد سرتل خواهد شد که به اقتصاد محله کمک خواهد کرد.

حیدر اسکند پور در آغاز عملیات اجرایی پارک ورزشی در منطقه هفت گفت: این پارک با توجه به نوع طراحی  در بحث پارک ورزش و سلامت بهترین پارک در شیراز خواهد شد.

شهردار شیراز ادامه داد: در طراحی این پارک ۱۸ نوع ورزش برای مردم در همه سنین در نظر گرفته شده است.

سعید معصومی در این مراسم گفت: این پارک یکی از کامل ترین پارک ها در حوزه ورزش و سلامت و به مساحت ۴ هکتار  و با هزینه ای بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان که فاز اول آن ۱۰ میلیارد تومان است اجرا می شود.

شهردار منطقه هفت افزود: در این پارک ۱۸ نوع ورزش برای خانواده طراحی شده است که با هماهنگی های لازم استاندارد های هر ورزش در این پارک کاملا رعایت خواهد شد.

وی اضافه کرد: انواع زمین های ورزشی، بازی های هیجانی و دیوارهای صخره نوردی و... از جمله ورزش های طراحی شده در این پارک است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
588 کلیک ها  سه شنبه, 15 تیر 1400 19:20
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا