فارس دومین‌استان‌در ثبت مدارس ماندگار /برگزاری آیین آغاز به کار 5 مدرسه ماندگار در شیراز

فارس دومین‌استان‌در ثبت مدارس ماندگار /برگزاری آیین آغاز به کار 5 مدرسه ماندگار در شیراز
   
فارس دومین‌استان‌در ثبت مدارس ماندگار /برگزاری آیین آغاز به کار 5 مدرسه ماندگار در شیراز |||| ||||

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مدارس ماندگار مصوبه 725 شورای عالی آموزش و پرورش است و به مدارسی اطلاق می شود که سابقه نیم قرن درخشان علمی، فرهنگی، هنری را داشته اند.


به گزارش راستین آنلاین فرهاد اسماعیلی در آیین آغاز به کار 5 مدرسه ماندگار در شیراز گفت: فارس با پیشینه 130 سال آموزش جدید و مدرن و قرنها آموزش مکتبی و حوزوی متاسفانه از ثبت مدارس ماندگار بی بهره مانده بود.


مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد:با همت و تلاش دوستان و همکاران وزارت و اداره کل 5 مدرسه فارس در شورای عالی آموزش و پرورش به طور همزمان به عنوان مدارس ماندگار ثبت شد که این مساله یک رکورد و دستاورد بی نظیر است.


اسماعیلی ادامه داد: این مدارس به صورت خاص و هیات امنایی اداره خواهند شد و استاندار، فرماندار، مدیرکل و اشخاص مهم فرهنگی شهر به عنوان اعضای هیات امنا در این مدارس فعالیت خواهند کرد.


وی با بیان اینکه هویت برای افراد جامعه، ایمان و امنیت و سلامت به بار می آرد گفت: مساله حفظ و تحکیم هویت در مدارس ماندگار بسیار حایز اهمیت است و از اهداف اصلی راه اندازی این مدارس است.


مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود:اگر فرزندان این سرزمین بدانند ریشه و هویت اصلی آنان به کجا باز میگردد قطعا بسیاری از اتفاقات ناگوار از جمله مهاجرت نخبگان در این کشور اتفاق نمی افتد.


او اظهار کرد: هویت ابعاد متفاوتی دارد و ما به عنوان متولیان فرهنگ نظام مقدس تعلیم و تربیت باید میراث و داشته هایمان را تقویت کنیم و در راستای اعتلای آن بکوشیم.


گفتنی است که در پایان از تندیس مدارس ماندگار هنرستان های آیت اله طالقانی، هنرستان صنعتی نمازی، هنرستان شهید جوانمردی، دبیرستان های نمازی و شهید بهشتی عشایری رو نمایی شد.


فارس دومین استان در ثبت مدارس ماندگار در کشور


نماینده عالی شورای عالی آموزش و پرورش در امور مدارس ماندگار با بیان اینکه فارس دومین استان کشور در ثبت مدارس ماندگار است گفت: ثبت همزمان 5 مدرسه ماندگار در فارس آن هم در عالی ترین مجمع سیاستگذاری یعنی شورای عالی آموزش و پرورش یک اتفاق تاریخی و بی نظیر در دوران مدیریت آموزش و پرورش این استان بوده است .


 سید عبداله محبی در آیین آغاز به کار 5 مدرسه ماندگار در شیراز گفت: در سال 1383 دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان بالاترین مرجع سیاست گذاری در کشور با هدف پاسداشت فرهنگ کشور اقدام به ثبت مدارس بالای 50 سال قدمت به عنوان مدارس ماندگار کرد.


نماینده عالی شورای عالی آموزش و پرورش در امور مدارس ماندگار با بیان اینکه بیش از 17 سال است که از مصوبه مدارس ماندگار می گذرد گفت: استان فارس بیست چهارمین استان کشور است که اقدام به ثبت مدارس ماندگار در سطح کشور می کند.


محبی اضافه کرد: اگر در ثبت مدارس ماندگار مصوبه ای تدوین نمی شد خیلی از این آثار گرانقدر به عنوان میراث آموزش و پرورش تخریب می شد.
وی افزود: اولویت و اهداف اصلی در رابطه با ثبت مدارس ماندگار پاسداشت فرهنگ کهن در کنار نگهداری از این ثروت های ارزشمند فرهنگی و جهانی است.
نماینده عالی شورای عالی آموزش و پرورش در امور مدارس ماندگار افزود: بحث الگو سازی بر اساس سند تحول بنیادین با محور مدرسه صالح و حیات طیبه و ایجاد فضایی ارتباطی برای تعامل با سایر نهاد از دیگر اهداف تاسیس مدارس ماندگاربوده است.
محبی بیان کرد: در عصر جدید هویت دینی، انقلابی و ملی دانش آموزان مورد هدف قرار گرفته و هویت در این ابعاد کمرنگ شده است که مدارس ماندگار فضایی برای تحکیم و توسعه و قالب بندی این هویت ها می تواند ایجاد کند.
وی گفت: در کار پژوهشی باید به عقبه و پیشینه مساله و موضوع پژوهش دقت نظر کافی را داشت و در این رابطه مدارس ماندگار می تواند دایره المعارفی ارزشمند در رابطه با تحقیق و مقاله ها باشند.


نماینده عالی شورای عالی آموزش و پرورش در امور مدارس ماندگار با بیان اینکه در آیین نامه جدید مدارس ماندگار قدمت این مدارس باید به حداقل 75 سال برسد ،تصریح کرد: مدارس ماندگار به عنوان شناسنامه های فرهنگی در انواع متفاوتی از جمله شاهد، تیزهوشان، نمونه دولتی و ... فعال هستند.


محبی تصویب همزمان 5 مدرسه ماندگار فارس در بالاترین مرجع سیاستگذاری کشور یعنی شورای عالی آموزش و پرورش را یک اتفاق تاریخی، ارزشمند و بی بدیل در دوران درخشان مدیریت مدیرکل فعلی آموزش و پرورش استان دانست.

 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
315 کلیک ها  یکشنبه, 13 تیر 1400 15:17
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا