سند افتخار مردم شیراز امامزادگان واجب التعظیم هستند

سند افتخار مردم شیراز امامزادگان واجب التعظیم هستند
   
سند افتخار مردم شیراز امامزادگان واجب التعظیم هستند |||| ||||

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز ضمن انتقاد از برخی مدیران که توجه به مسائل مذهبی شهر ندارند، گفت: شناسنامه شیراز حرم‌های مطهر احمد بن موسی (ع)، سید علاالدین حسین (ع) و امامزادگان واجب التعظیم است.

به گزارش راستین آنلاین آیت الله علیرضا حدائق در دیدار منتخبین ششمین دوره از شورای شهر شیراز که در مدرسه علمیه منصوریه برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور مردم در انتخابات اظهار کرد: موفقیت تک تک اعضای شورای شهر شیراز را از خداوند متعال خواستار هستم که امیدواریم موفقیت کامل در این دوره رقم بخورد.

او، دیدار اعضای جدید شورای شهر شیراز با علمای استان را مایه خرسندی دانست و اضافه کرد: رسول گرامی اسلام فرمودند: اگر در جامعه‌ای مشاهده کردید که علما خدمت مسئولان می‌روند بدانید سلامت و سعادتی در کار آنان نخواهد بود، اما هنگامی که مشاهده شد مسئولان به دیدار علما و دانشمندان شهر می‌روند مشخص می‌شود که آن مسئول از سلامت برخوردار است وبگوئید چه علما ومسئولین خوبی.

عضو جامعه روحانیت شیراز خطاب به اعضای جدیدشورای شهر شیراز تصریح کرد: مردم به شما اعتماد کردند و در قبال تک تک رای‌های مردم مسئول هستید، مردم به شما اعتماد کردند و باید این اعتماد سازی استمرار پیدا کند.

او اظهار کرد: شیراز در برهه‌هایی به دست افراد دیگر اداره میشده است که اکنون وجود ندارند بنابراین دوره شما و ماهم به پایان خواهد رسید از این رو باید هرچه در توان دارید برای مردم و جامعه گام‌های موثری بردارید.

آیت الله حدائق با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره هود، افزود: خدا به بزرگترین انسان (پیامبر اکرم) در این آیه چهار دستور می‌دهد که نخستین آن استقامت و پیگری در کار است، بنابراین استقامت رمز موفقیت است، همچنین جامعه موفق باید در برابر دشمن‌های داخلی و خارجی استقامت داشته باشند اگر استقامت کردیم حضرت علی می‌فرماید رستگار خواهیم شد.

او، استفاده از ظرفیت‌های دیگرکاندید‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: باید مواظب بود دوگانگی و تخریب رقم نخورد، همچنین از افرادی که توانایی خدمت داشتند و رای کافی برای ورود به شورای شهر را نیاورده اند استفاده کرد.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز ادامه داد: دومین مورد که خداوند به پیامبر (ص) فرموده اخلاص است، یکی از عواملی که جامعه را موفق می‌کند اخلاص است، اگر خدا نگری در جامعه ورود پیدا کرد جامعه سالم خواهد شد، وبه واسطه اخلاص است که انسان‌ها از خصائص شیطانی در امان می‌مانند.

او همچنین در خصوص بخشی از هزینه‌ها در بالا و پایین شهر بیان کرد: در یک برهه‌ای در جمع شهرداران کلان شهر‌های کشور بیان کردم اینکه عده‌ای بیان می‌کنند پول بالاشهر را در بالاشهر و پایین شهر را در پایین شهر هزینه کنید یک نظریه غلطی است باید از خداوند یاد بگیرید خداوند می‌فرمایندپول غنی را بگیرید و به فقیربدهید، در واقع باید بدانیم خداوند به شهری نمره مطلوب می‌دهند که خداشناسی و اخلاق محوری در آن شهر وجود داشته باشد، خداوند به یک شهر یک میلیون جمعیتی در تعبیر خود روستا می‌گوید چراکه مردم با معارف الهی آشنا نشدند و خدا شناس نشدند، از نگاه قرآن کریم برخی از کلان شهر‌های ما روستا و برخی از روستا‌ها شهر است.

مدیرعامل بنیاد مهدویت فارس یکی از دغدغه‌های جدی را بالا بردن سطح دینی و فرهنگی شهر برشمرد و مطرح کرد: در بخشی از اطراف شهر شیراز و روستا‌ها مساجد باید خانه عالم داشته باشد و امکانات در اختیار آنان قرار داد، توسعه کار‌های فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد.

او عنوان کرد: حضور جمعی و پرهیز از طغیان گری از جمله دیگر مواردی بوده که خداوند در آیه ۱۱۲ سوره هود به پیامبر (ص) فرموده است.

آیت الله حدائق در پایان ضمن انتقاد از برخی مدیران که توجه به مسائل مذهبی شهر ندارند، خاطرنشان کرد: شناسنامه شیراز به تنهایی باغ ارم نیست بلکه شناسنامه شیراز جنت تراز احمد بن موسی (ع) و سید علاالدین حسین (ع) وامامزادگان واجب التعظیم و قبرستان دارالسلام و مدرسه علمیه منصوریه است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
786 کلیک ها  پنج شنبه, 10 تیر 1400 11:59
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا