مرگ ۱۳ نفر در فارس بر اثر غرق شدگی

مرگ ۱۳ نفر در فارس بر اثر غرق شدگی
   
مرگ ۱۳ نفر در فارس بر اثر غرق شدگی |||| ||||

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: امسال شاهد غرق شدن ۳۳ نفر در فارس بودیم که متاسفانه ۱۳ نفر آنان جان خود را از دست دادند.

 

دکتر محمدجواد مرادیان چهارشنبه ۹ تیر به خبرنگاران با بیان اینکه امسال هم شاهد وقوع غرق شدگی در فارس هستیم، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۳ مورد حادثه ناشی از غرق شدگی به سامانه ۱۱۵ در فارس گزارش شده که خوشبختانه ۲۰ تن از این افراد نجات پیدا کردند و متاسفانه ۱۳ تن در این حوادث جان باختند.

مرادیان خاطرنشان کرد: این امکان وجود داشت که با رعایت حداقل‌های ایمنی و خودمراقبتی، ضمن به حداقل رساندن وقوع چنین حوادثی، از مرگ عزیزانمان پیشگیری می‌کردیم.

مدیر اورژانس استان فارس اضافه کرد: از کل افرادی که طی سه ماه گذشته در فارس، دچار غرق شدگی شدند، چهار نفر به صورت سرپایی در محل حادثه درمان و ۱۶ نفر به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان برای دریافت خدمات پزشکی اعزام شدند.

او ادامه داد: هنگام شنا کردن یا بازی در آب، عواملی مانند خستگی و ضعف، آشنا نبودن به محیط و آب‌های عمیق، مهارت نداشتن در شنا، تشنج و توقف بیش از اندازه مجاز در زیر آب سبب می‌شود فرد برای تنفس به راحتی به سطح آب نیاید و غرق شدگی اتفاق بیفتد.

مرادیان با این توضیح که هنگام غرق شدگی فرد به علت کمبود اکسیژن دچار استرس و هراس می‌شود و به طور غیرطبیعی برای نجات جان خود تقلا می‌کند، توصیه کرد: نخستین و حیاتی‌ترین کار برای نجات یک فرد در حال غرق، خارج کردن هرچه سریع‌تر او از آب است و اینکه تلاش شود تنها با استفاده از چوب، طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به او کمک کرده و به سرعت با اورژانس تماس گرفته شود.

مدیر اورژانس استان فارس از مردم خواست تا همواره از شنا کردن در داخل استخرها، سدها و دیگر مکان‌هایی که فاقد هرگونه حفاظ ایمنی و نجات غریق هستند، خودداری کرده و پس از فراگیری فن شنا، تنها در مکان‌های استاندارد شنا کنند تا هرگز شاهد چنین حوادث ناگواری در سطح جامعه نباشیم.

مرادیان خاطرنشان کرد: اکنون دومین تابستان کرونایی را در کشور تجربه می‌کنیم و رعایت قواعد بهداشتی به بخشی جدا نشدنی از زندگی همه ما بدل شده است، انتظار داریم که با اجرای دقیق اصول بهداشتی لازم در این ایام، شاهد کنترل بیماری کرونا، کاهش تعداد مبتلایان و به حداقل رسیدن مرگ ومیرهای ناشی از آن باشیم.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
190 کلیک ها  چهارشنبه, 09 تیر 1400 15:36
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا